Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Therese Bergsmo - 7 maj 2008 17:16

Idag fick jag äran att vara med på Alexandras café-konsert! Hon sjöng flera låtar och är jätteduktig!!! Jag är så stolt över henne, hon har en sån bra röst och är så säker på scenen, så man kan inte vara annat än sprickfärdigt stolt :D


Det var alla möjliga som var med på konserten, allt från små-killar som rockade i takt och otackt till större ungdomare i 19-års åldern. Två manliga lärare var också med och rockade - de trodde nog att de sjöng i rockband på stor scen, härligt med inlevelse!!!


Jag hoppas på bilder från en kamrat till Alexandra, vi får se när de läggs in!!

Kram, Therese

Av Therese Bergsmo - 7 maj 2008 13:32

Herr huligan, namnet han har stundtals här hemma, vill bara gå ut nu. Han sitter i fönstret och tittar genom myggnätet, det är fåglar att spana på samt en väg att kolla bilarna på som far förbi. Ibland kommer en polisbil (minst en gång om dagen, vi verkar ha nån slags genväg för polisen här...) och då blir det extra spännande. Sen har han också en blomma där som man kan tugga på *arg*


Igår kväll fick han följa med på kvällspromenaden, det var mycket uppskattat!! Han springer i kopplet brevid Leia och myser, han är nog väldigt övertygad om att han är hund för han stannar och nosar på alla träd hundarna kissat på :s  Men när vi kom nära vägen och han fick se bilarna på 20 m avstånd så var han inte lika tuff längre, då fick jag bära honom en bit. Sen skuttar han vidare bakom Leia. De ser för roliga ut de där två!


I morse trodde jag han var en skogskatt, han fick skogskattens snipiga ansikte och öronen satt lite konstigt... Jag bara funderar på utställningen på söndag och hoppas att han rättar till det innan dess. Han växer lite olika nu och jag tycker han har blivit lite smalare, inte för att det gjorde så jättemycket på just honom. Han kanske börjar bli mer vuxen och gör sig av med bebis-hullet?!


Leia är som vanligt en underbar hund, hon är så tålmodig med honom. Varje kväll ska Simba ligga hos Leia - gärna på hennes ansikte/kind med sitt ansikte. Hon har muttrat lite nån gång, men tuffingen Simba bryr sig inte utan sover lugnt vidare så Leia ger upp och låter honom hållas. Jag har många gånger tänkt att jag skulle ta ett kort på dem då, men naturligtvis rör nån av de på sig och stunden är förbi...


Apropå tuff, Simba skulle klara ett mental-test utmärkt. Och nu syftar jag på såna där man gör med hundar, man får gå en annorlunda "promenad" med kedje-rassel, spöken, skott osv. Simba river stundtals saker här hemma, igår hade han ner en hel hög med tidningar - över sig själv. Då sitter han bara lugnt kvar och tittar på tidningarna... Det är flera gånger som det hänt saker som jag tycker att han borde bli rädd för eller springa och gömma sig, men han sitter bara nyfiket och tittar på. Så spöken och sånt är inget för rottis/raggisen Simba. Han tror nog han är stor och tuff som en rottis ;-)


Ha det gott allihopa, ikväll ska jag på konsert - Alexandra ska spela på musikskolan och det ska bli riktigt spännande att se :D


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards