Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Therese Bergsmo - 13 maj 2008 13:48

Idag är Simba en riktig terrorist, han är hur pigg som helst och busar bara hela tiden. Han är snabb att försöka ta sig ut när jag öppnar ytterdörren och han sitter garanterat innanför den när man är på väg in. Än har han inte smitit längre än till trappuppgången, men någon gång kommer porten att stå öppen och han smiter ut *pust*


Sen har han kommit på att hans leksak är jättekul, den han fick av den snälla, franska domaren. Den pinglar så "behagligt" när bollen rullas runt... Verkligen en stämningshöjare vid tv-tittande eller när man bara sitter och läser.


Han är på Leia mer än han brukar också, han ligger i bakhåll på henne bakom tv-bordet och flyger fram när hon går förbi. Han spanar, vickar rumpan och tar sats, springer fram, kastar sig med frambenen rakt upp/ut i luften mot hennes nos, kvittrar till och springer/studsar därifrån. Jag försöker komma på vad det är för djur han liknar när han studsar fram, iller, mård eller nåt sånt... Leia är cool, hon bara struntar i honom eller springer efter och "naggar" honom över hela kroppen medans han fäktar med framtassarna i hennes ansikte, biter i öronen och sprakar med baktassarna.


Vi har börjat med en liten nyordning här hemma också, jag försöker vänja över Simba helt på kulor (torrmat). Han har ju ätit en hel del blötmat och tonfisk hittills, men jag har börjat upptäcka att kulorna äter han sällan. Och enligt mitt tyckande och troende så mår han nog bäst på att äta kulor, de är nog mer kompletta i sammansättningen samt att det ger ett bra tuggmotstånd för tänderna. Plus att det känns onödigt att släpa hem vatten från affären... Blötmaten innehåller oerhörda mängder vatten.


Men åter till maten och Simba, igår ställde jag bara fram kulor och han ska bara få blötmat en gång i veckan (lördags-gott). Han protesterade högljutt, han tittade på mig, såg eländig ut och mjauade på det där hjärt-skärande sättet. "Jag vill ha maaaaat" Jag stod ut med hans skrikande, han gjorde flera tappra försök under dagen. På slutet av dagen försökte han inbilla mig att han var så matt av matbrist så han knappt orkade mjaua; han låg framför mig och viskade "mjau", men jag gick inte på hans grejer... Nästa sekund var han uppe och sprang efter Leia, så det var nog inte så synd om honom. Idag har han i alla fall ätit upp en hel skål med kulor, så vi är på rätt väg. (enligt mig då, Simba ger mig fortfarande "onda ögat" ibland)


Det var lite om våra dagar, just nu har alla djur däckat på olika ställen, Simba föredrar sin korg och det är ju positivt.


Ha det gott, allihopa!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards