Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Rolig historia

Av Therese Bergsmo - 14 maj 2008 14:56

Min mamma var precis och hälsade på och lämnade den här roliga historien till mig;


En bil som kör för fort blir stoppad av polisen.


Polisen:  Ni körde för fort!

Kvinnan:  Oh, jag förstår.

Polisen:  Får jag se körkortet!

Kvinnan:  Jag skulle gärna visa er det, men jag har inget.

Polisen:  Har ni inget körkort?

Kvinnan:  Nej, jag har förlorat det fyra gånger för rattfylla.

Polisen:  Kan jag få se registreringsbeviset?

Kvinnan:  Tyvärr inte.

Polisen:  Varför inte?

Kvinnan:  Jag har stulit bilen.

Polisen:  Stulit den?

Kvinnan:  Ja, och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar.

Polisen:  Vad har du gjort sa du?

Kvinnan:  Delarna av honom ligger i platspåsar i bagageutrymmet. I fall ni vill kolla.


Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och ringer efter förstärkning. Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar, och en annan polis närmar sig med dragen pistol.


Polis 2:  Kan ni kliva ur bilen?

Kvinnan:  Är det något problem?

Polis 2:  Min kollega har berättat att ni har stulit den här bilen, och mördat ägaren.

Kvinnan:  Mördat ägaren??

Polis 2:  Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan!


Kvinnan öppnar luckan, men där finns ingenting.


Polis 2:  Är det er bil?

Kvinnan:  Naturligtvis, här är registreringsbeviset.

Polis 2:  Min kollega säger också att ni inte har något körkort.


Kvinnan gräver i handväskan, tar upp sin plånbok, och räcker sedan över körkortet.


Polis 2:  Jag måste medge att jag är konfunderad. Min kollega har berättat att ni inte har något körkort, inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen och mördat ägaren...

Kvinnan:  Jaha, och snart påstår han väl att jag körde för fort också?


Kram, Therese

 
 
ahren

ahren

14 maj 2008 15:12

Hahah, den var ju roligt!

http://ahren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards