Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Simba har fått ett halv-syskon

Av Therese Bergsmo - 21 maj 2008 11:07

Igår läste jag på Mia´s blogg att Simba fått ett halvsyskon, de har samma pappa. Det var bara en liten unge, eller liten, han var ganska stor har jag förstått och heter Pumba (ni vet den tjocka grisen i Lejonkungen) Simba är ju lejonkungen själv så han är stolt över namnet plus att just han fick det finaste namnet ;-)


Idag kommer Anna över och ska "topsa" Simba, de ska skicka in en massa prover på olika katter och Simba är en av dem. Jag hoppas så att han håller sig trevlig mot henne, han brukar mest pipa och gnälla när hon träffar honom och det är ju inte direkt hans bästa sida... Just nu ligger han och vilar upp sig inför träffen. Han har varit huligan på morgonen, så hoppet finns att han ska vara trevlig och fin katt :-)


Morgonen började med att Leia vägrade gå ur sängen, jag också för jag kunde sova lite längre. Så hon och jag trynade vidare under täcket, Mats stod i hallen och försökte få med sig ovillig Rottweiler på promenad. (han gav sen upp och jag gick ut med henne efter att jag hade gått upp en halvtimme senare) Min sovmorgon blev det inte heller så mycket med för vi hade en katt som skrek konstant i köket. Ingen i familjen (som var vaken...) förstod att han ville ha mat, hambugerkött, youghurt... ja, vad som helst kan stilla en hungrig Simba i det läget. Jag låg i sängen och hörde den eländiga stämman, han låter som han håller på att svälta ihjäl och det VET vi att han inte håller på att göra. Då kommer han på att jag saknas, så han kastar sig upp i sängen och är på sitt trevligaste humör, spinner, gosar och håller tass. Han älskar att hålla tassen runt min hand när vi gosar. Att försöka sova vidare var ingen idé....


Sen, när Alexandra ska gå in på sitt rum och göra sig i ordning, så följer han så klart med. Alexandra vill inte ha honom där, för han stökar en hel del, men stänger ändå dörren om dem. Det dröjer inte länge förrän jag hör upprört prat där inifrån... Katten bärs ut i nackskinnet och får inte vara med och leka längre... Simba var inte alltför nöjd med hans självförtroende stukar man inte så lätt! Han kastar sig över min tvätt-vikning på köksbordet - strumpor kan man aportera och busa med... Jag pratar lite med honom om att han varit busig hos Alexandra samtidigt som jag, genom dörren, försöker få reda på vad han gjort. Men något vettigt svar gick inte att höra, det enda jag hörde efter ett tag var; "Håller du på och tröstar katten nu?" Ja, det gjorde jag ju liksom, det var ju synd om honom som inte fick busa som han ville... (Han hade lekt med sladdar på hennes skrivbord så nu i efterhand förstår jag varför han åkte ut...)


Jag hade en massa sköna sov-bilder i kameran, men den har Mats på jobbet idag så vi får ta det en annan dag.


När jag gick en promenad på morgonen så hör jag en djungel-fågel, eller jag tycker det låter som en sån och har länge undrat över vad det kan vara för fågel som låter så där. Då träffar jag en gubbe som börjar prata med mig och Leia, han berättar att det är näktergalen! Där ser man, så låter tydligen den. Den låter jättefint, men han sa att det bara är en period nu när de håller på och lockar honor till sig, jag hade hoppats att få se den, men den är tydligen väldigt skygg och liten och svår att se, så det blir nog inget av...


Nej, nu ska jag kolla om socker-kakan är klar. Måste ju bjuda Anna på lite fika när hon kommer så hon känner sig välkommen i alla fall av mig  :-)  Recpte på den smör-fria sockerkakan kommer på bloggen en annan dag. Till alla som inte gett upp Beach 08 ännu...


Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards