Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Therese Bergsmo - 11 juni 2008 14:58

Ja, Simba är verkligen könsmogen, han har fetsvans, skriker en del, vill hela tiden gå ut... Han tittar också suget på både Leia och Alexandra (hans "syskon") så i alla fall Alexandra känner det som att han är lite incest-benägen :-) Nej, skämt å sidor, han är väldigt kärvänlig och kelig stundtals, spinner som ett helt rea-plan och stryker sig mot både människor och hundtassar... Han smiter ut så fort han kan, igår fick han en promenad här på gården, jag tänkte att han skulle få komma ut och lufta sig lite. Han går jättebra löst och följer mig som en hund. Om han inte ser mig så skriker han rakt ut tills jag svarar och då sätter han av i sin hermelin-stil med skutt över hela gården till mig. Han ser lite kul ut när han skuttar... Han hittade också en massa markerade ställen när han var ute, märkte jag när jag kom in... Han strök sig mot buskar, nosade som en tok och till slut rullade han sig i jord/grus. Jag tyckte han såg gullig ut och lät honom hålla på, det var bara det att han hittat en katt-piss-fläck *arg* så det var bara att tvätta katt när jag kom in (och jag som tvättade honom i söndags *suck*)


Det här med smitandet har vi kanske fått bukt på i morse... Med hjälp av grannens katt-ilskna liten bomullstuss till hund. De har två små tussar som fullkomligt avskyr katter pga att vi har en ute/inne katt som bor på 2:a våningen i vår port, denna katt är oftast i trapphuset och de måste passera den när de går ut. Katten gillar inte hundarna och har visat både tänder och klor så den ena hunden blödde. Sen dess skäller hundarna som tokiga på katten. Men åter till morgonens incident; Alexandra ska gå till skolan, öppnar dörren, Simba smiter. Utanför står den ena bomullstussen, han går till anfall och Simba skjuter rygg, morrar och fräser. Han sticker till porten (som var stängd som tur var) och jag får tag på hundens koppel... Inget hände med varken hund eller katt, men förhoppningsvis är Simba lugnare vid dörren nu. Idag har han i alla fall inte vågat sig ut, han står en meter från vår dörr och spanar som den skulle stå öppen.


Just nu ligger Simba på tangentbordet och tittar med kärleks-ögonen på mig, vi ska nog sätta oss och gosa en stund... Leia mår bara fint, måste ju berätta om henne också så hon inte blir avis :-) Skönt för henne med lite svalare väder - då kommer orken tillbaka.


Ha det gott, allihopa!

Kram, Therese


PS Tack för orden, Mia, jag såg att Pumba har en snygg punk-frisyr nu :-) Kolla gärna på;


www.utoragdoll.se

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards