Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Helgen som var

Av Therese Bergsmo - 16 juni 2008 14:51

I söndags var det ju rätt dåligt väder, vi tog bilen och åkte på shopping och besöks-runda. Åkte till både min och Mats mormor, samt till Coop och handlade en gasolgrill till landet. Den verkar superfin, på onsdag ska vi försöka montera den och prov-grilla :-) Den har 4 brännare, två under ett grill-galler och två under en stekyta. Sen har den en extra liten finess som en kokplatta brevid... Förstå, där kan man ju leva jämt, behöver ju aldrig gå in och laga mat. Bara vädret är ok...


På söndagen åkte vi till Djurgården och promenerade samt fikade och tittade på båtar. Leia fick bada också så klart, Simba var skitsur när vi kom hem för att han inte hade fått följa med... Men trevligt hade vi det, min mamma och Robert var också med så vi hade trevligt sällskap också. Vi gick jättelångt runt kärleksudden, blockhusudden och sen tillbaka till djurgårdsbrunn. Härligt och helt ok väder.


Jo, i går skulle vi väga Leia också. Simba var vägd, och väger nuförtiden ca 4 kg. Det är så svårt att veta exakt när man ska stå på en människo-våg och väga både honom och mig. Dessutom är man inte alltför förtjust över att stå där med de extra-kilon som inte borde finnas... Men runt 4 kg kom vi fram till på katten, jag avslöjar inte min vikt... Sen skulle Leia vägas, Mats vägde sig först. Sen lyfta upp Leia och upp på vågen. Det stod "error". Det verkar inte som att vår våg går över 100 kg, och det passerade väl de tillsammans... Så, Leia får fortsätta banta tills vi hittat lämplig våg.


I temat bantning; i morse gick Mats två sjöar runt med Leia före frukost, jag kunde sova lite längre. Vaknar, och Alexandra vaknar samtidigt, hon ska ut och stava, jag hänger på och Leia med så klart. Sammanlagt var Leia ute närmare 2 timmar före frukost... så vi kör hårt med viktnedgången ( i alla fall idag)


Nu på em. har Leia och jag tagit en liten runda, mötte vår kära granne med deras Berner Sennen-valp, hon är så söt!!! Både valp och matte är jättetrevliga och vi brukar ses ibland, jag hjälper dem att klippa klorna på lilla päls-krokodilen också då och då. Men åter till att vi träffades; vi går en liten runda, Samba (som valpen heter) hade en jättefin boll i snöre som man kunde kasta, Leia fullkomligt älskade den. Vi tränade lite, jag visade vad vi kunde osv. Sen sätter vi människor igång och snackar, stillaståendes på en gräsmatta... Dumt, jag vet, men är huvudet dumt får kroppen lida... eller plånboken i det här fallet. Leia tuggar på bollen, jag säger att vi bör ta bort den för hon käkar säkert upp den... Nejdå, ingen fara, och det gör inget säger Sambas matte. Vi tjattrar vidare, snart hörs "ritsch" från Leia, och hon har dragit bort en tygbit från bollen. Men tror du vi i det läget tänker till och tar bort bollen, nopp!! Snart har vi en boll i 1000 bitar över hela gräsmattan... Samba är mycket mer beskedlig, hon äter bara gräsrötter. Pinsamt, jag måste nog köpa en ny boll...


Nu ligger alla djuren utslagna här i lägenheten och jag dricker lite kaffe, en lugn stund på dagen som man är väl värd.


Kram, Therese

 
 
Ingen bild

Therese

16 juni 2008 15:09

Så klart ska det stå "i lördags", man har inte alltid huvudet med sig... hahaha

Kram, Therese

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards