Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

16-åring i huset :-)

Av Therese Bergsmo - 30 juni 2008 00:00

I slutet av förra veckan hände inte så mycket, Alexandra fick reda på resultatet om gymnasiet och hon kom in på sitt första hans val, skulle väl fattas annat med de betygen :-)


I lördags fyllde hon också år, 16 år, hon fick örhängen och en berlock till sitt pandora-armband. Det här armbandet gillar jag, man köper till berlocker då och då, som nu när hon fyller år, man kan fylla på hur mycket som helst! Varje berlock blir ju betydelsefull! Sen örhängena, de är i samma serie, man har en grund och fyller på med olika hängen som man känner för. Jag ska fota dem så fort jag träffar Alexandra igen, just nu är hon på Hasseludden/Yasuragi med min mamma och spa:ar. Jag hoppas de har riktigt mysigt, igår ringde mamma och berättade att de hade fått ett större och bättre rum än de hade beställt och det är ju aldrig fel :-)


I lördags morse gick Mats promenad i Ursvik själv, han och Leia så klart! Han kom hem med plockade blommor till mig, mycket romantiskt! Jag blev jätteglad för dem *love you*


I går åkte vi in till Djurgården en sväng, promenerade och fikade hutlöst dyrt... Jag förstår inte att de har mage att ta så bra betalt som de gör på vissa ställen, men gott och trevligt var det!


Idag har Leia uppochner vända världen, jag har börjat koppel-träna henne, stor som hon är... Nej, men vi går oftast lös med henne och då behöver man ju inte koppel-träna, men ska man in till Djurgården och gå så vill man ha en hund som går trevligt i kopplet. Så idag går promenaderna väldigt långsamt, vi kommer inte så långt, men jag tänker inte ge mig i första taget... Jag kör helt enkelt så att hon ska gå bakom eller brevid mig, inte före, går hon före så stannar jag, säger att hon ska gå runt och sätta sig, sen när hon tittar på mig så kan vi gå vidare. På slutet av promenaden verkade någon polett ha ramlat ner, men absolut inte många... Så vi lär fortsätta på det här sättet; stopp var 10:e meter och gå runt. Folk undrar nog vad vi håller på med, men de kan undra tycker jag :D


Simba ligger nu på sin vanliga plats när jag sitter vid datorn, mellan tangentbordet och skärmen, ihoprullad som en liten boll. Han ska på utställning om ca 2 veckor igen och jag börjar förbereda oss på det, i alla fall mig med nervositeten :-)


Vad händer annars här då? Vi har möblerat om i sovrummet, Mats har gjort en mastodont-insats vad gäller alla kablar runt tv:n, Alexandra tillbringar så mycket tid hon kan med Stefan... Allt är som vanligt med andra ord! Till helgen ska Alexandra jobba på hundutställningen i Älvsjö, kul att hon fick något sommarjobb den här sommaren!


Ha det gott nu allihopa, jag hoppas ni kommer ihåg att ta hand om varandra och er själva, även om livet snurrar alldeles för fort ibland!

Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards