Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Snart utvilad...

Av Therese Bergsmo - 16 juli 2008 00:00

Jag har varit jättetrött efter utställningen i söndags... Men det är bara att försöka vila och ta igen sig så mycket man kan! Simba har inte heller varit den piggaste på denna jord, han har sovit i Alexandras säng - han saknar nog henne, precis som vi andra. Hon är två veckor med sin far, den här veckan på Åland. De verkar ha det bra, jag pratade en kortis med henne igår.


Annars händer inte så mycket här hemma, Leia går sina små promenader i värmen och trivs inte alls med att det är varmt, Simba sover som sagt mest.


Jag skriver inte så mycket idag, det är ju ändå bara Mia och Anna som läser (förutom Mats då)... Det känns lite tråkigt att inga av våra släktingar eller vänner läser vad vi vet, men vårt liv kanske inte är så intressant :-(


Kram, Therese

 
 
Mia S*Utö´s

Mia S*Utö´s

16 juli 2008 09:15

Hej Gumman!
Säkerligen är det fler än oss som läser,du vet väl hur nyfiken man är hahaha.Men kanske är dom lite bekväma att skriva:)
Här är också gänget jätte trötta.Men jag tycker att vi hade en toppen helg som alltid.Kan inte bli annat när 3 så kattgalna människor träffas som dessutom är så trevliga;)
Om ni har mera funderingar på det du skrev i mailet,ta en tripp över på en fika så kan vi ju alltid prata vidare.

Kramisar Mia . m. familj

http://www.utosragdoll.se

 
Anna

Anna

17 juli 2008 03:34

Hej Therese!
Super-duper-tack för helgen! Jag kan inte nog tala om hur mycket jag uppskattar er. Jag har ju inte bara fått turen att ha fått de mest underbara fodervärdar man kan tänka sig, utan även nya jättefina vänner. Ni är toppen! Och tack för allt du gör för Simba och för all hjälp med bad, utställningshjälp, etc. Jag skulle inte klara mig utan er! Jag har förresten anmält till de utställningar vi talade om förut.
Jag kan lova dig att katterna klättrar vilt i klätterträdet förresten. Ofta är de en 2-3 st som skall ligga samtidigt på de olika avsatserna och sova eller speja ut genom fönstret, så det blev verkligen lyckat! Milla blev t.o.m lite sur härom dagen då det inte fanns någon plats kvar till henne och hon försökte skrämma bort någon av de andra genom att bistert stirra på dem. Men det var ingen som lät sig psykas av henne och då fick mattes knä duga istället ;-). Hoppas att inte Simba saknar sitt träd för mycket ;-).
Och du vet att i varje fall även jag är en flitig dagboksläsare, jag är inne varje dag och kollar om du skrivit om några nya bravader :-).
Ha det nu så allra, allra bäst och ta hand om er allihop.
Vi hörs snart igen!
Kram Anna.
Ps, tack för alla fina bilder på Bella!

http://www.avikstrands.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards