Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Helgen som var

Av Therese Bergsmo - 21 juli 2008 00:00

I helgen fixade Mats och jag här hemma, igår gjorde vi fint på vår balkong, hängde upp sjögräsmattor på väggarna och la konstgräs på golvet. Enhetligt och snyggt! Vi rensade också ut div grejer som inte behövde stå på balkongen, men som stod där i brist på bättre ställe... ni vet hur man gör; "Var ska jag ställa det här? På balkongen - så länge" Efter månader på balkongen så åkte grejerna alltså ut och det blev helt plötsligt fint och mysigt där ute. Nu kan vi tom sitta där och fika och tycka att det är mysigt! Enda grejen jag oroar mig för är sjögräsmattorna på väggarna - om Simba får för sig att det är jättestora klätterställningar... Jag bävar för att komma hem en dag och Simba hänger på väggen som en annan ödla. Men han är ju Ragdoll och de är ju lite slöa av sig vad jag vet.


Apropå Ragdollens sätt, han behöver verkligen mental-testas den där katten. Jag tänker på såna där mental-test man gör för hundar; det är skrammel på plåt, spöken, harar, folk som flyger upp från marken osv. Vi satt och kollade på tv, katten hade varit ovanligt jobbig natten innan, skrikit och hållit på. Simba sov gott i fåtöljen, han var väl också helt slut, men Mats och jag tyckte att han kunde vara vaken nu när vi var det... Så vi kastar (försiktigt så klart!) en kudde på honom, en kudde till, en tv-tidning. Men vad tror ni katten gör? Ligger kvar, stoppar ut huvudet från kudden så han får luft och sover vidare. Det skulle vara någon annan katt det, den skulle vara sur och psykiskt skadad för livet... Nej, coolare katt får man nog leta efter, jag älskar denna ras!


Det har inte hänt så mycket mer, vi har varit ute och kollat i affärer och gjort fint hemma och så klart; vårt söndagsnöje! Tvättstugan på söndag kväll... Fy, vad jag tycker det är tråkigt! Men nu är massa mattor tvättade och alla handdukar och kläder, så nu är det fint här hemma :D


Ha det bra.


Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards