Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Therese Bergsmo - 24 juli 2008 00:00

Igår kom Alexandra hem igen, vad jag/vi har längtat!!! Det är så tomt utan henne hemma, även om hon är i tonåren och man ibland kan strypa långsamt, men när hon är borta så upptäcker man hur mycket man saknar henne. 


Kram, lilla gumman, som är stor tjej nu...


Över till dödsrullningarna, som ni ju säkert spänt undrar vad det är... Jo, vår katt i camo-sele. Jag köpte en camo-sele till honom igår, storlek XS, fick inte ens igenom nosen... Åkte och bytte till storlek S, nu gick det bättre att få i katten i selen och spänna på den. Skitsnygg!! Passar hans personlighet :D Jag ska ta kort så fort vi hittat laddaren till kameran... Den enda som inte var så förtjust var katten själv :-( Han mjauade ynkligt, slickade/bet på selen, la sig ner, vägrade gå och till slut kom dödsrullningarna - ni vet som krokodiler håller på - så låg han på köksgolvet och tyckte synd om sig själv. Jag hoppas att det går bättre när vi kommer till landet och han får vara ute och har annat att titta på...


Jag har köpt en crosstrainer också, ni vet en sån där med pedaler som rör sig runt och armarna samtidigt? Det blir ungefär samma rörelsemönster som att åka längdskidor påstår de. I vart fall som helst så står den nu i vardagsrummet, maken trodde inte att det där kunde vara så avancerat och jobbigt, men efter en tur på ca 5 minuter igår kväll så insåg han hur jobbigt det är och hur svettig man blir. Alexandra och jag körde ett varsitt pass i morse före frukost, nu är det Beach 09 som gäller ;-) (Förmodligen försent för någon beach alls någonsinn för vissa av oss, men försöka duger)


Idag var vi hos min mormor och plockade svarta vinbär, hon hade nån buske i sitt bostadsområde hon hade tittat ut åt oss... Vet nu dock inte riktigt vad jag ska göra med dem...


Idag är det oerhört hett, Leia ligger utslagen på golvet och gör inte många knop, katten likaså, jag önskar att jag också kunde ligga i nåt svalt hörn och bara vara...


Ha det gott och trevlig helg på er om vi inte hörs innan dess!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards