Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Bus-katt!

Av Therese Bergsmo - 23 oktober 2008 00:00

Vår kära Simba är en riktig liten buse här hemma, han kör vidare på samma spår som han gjort sen han var liten. Dvs "bus och stoj, ju mer dessto bättre". Både Anna och Simbas mamma Bella gick skallgångskedjor när utbrytar-kungen hade smitit ur bolådan. Han lärde också sina syskon hur man skulle göra, så han har alltid varit en framåt kille.


Nuförtiden behöver vi inte gå skallgångskedjor så ofta, jag har lurat ut ungefär var han brukar ta vägen, bästa stället att vara på är Alexandras rum. Där ställer han till div. oreda så fort han kan, så hon har alltid dörren stängd... Han har en överdriven förtjusning i smala sladdar, typ laddare till mobilen eller till hands-freen. Jag vet inte hur många lurar som har blivit avskiljda från sina sladdar efter hans framfart. Så klart är allas Alexandras! Jag tror på nåt sätt att han retas med henne, att det är därför han går in där och biter sönder nåt.


I morse ska jag köra igång en tvättmaskin, katten ska naturligtvis vara med i badrummet. Vi har ett litet badrum och det är trångt redan som det är, utan katten... Men visst ska Simba få vara med och fixa. Han sitter på badkars-kanten och tittar på mig medans jag sorterar tvätten. Sen kryper han under ett skåp vi har under handfatet, jag vet ärligt talat inte riktigt hur han fick plats, men han lyckades. Därunder får han tag på en smaskig hårtuss, han backar stolt ut med bytet i munnen. Men jag är ju så elak och förstår vad min katt är för en liten vilde, så munnen kollades och hårtussen kastades. Simba blev sur och smiter in under skåpet igen efter nya fynd. Jag buttar till honom lite med foten för att få ut honom, då slår han huvudet i skåpet så det "tjongar" och sen springer han snabbt därifrån med ett grymtande mjauande...


Sen ska Alexandra klä på sig för att gå till skolan, hon har en sån där sjal eller vad man ska kalla det, med små tofsar på. När hon tar i den för att få till nåt snyggt runt halsen så ser man Simba ta sats och hoppa 1 m upp i luften för att fånga de små tofsarna, men Alexandra var snabbare och gick vinnande ur den striden. Då hoppar kattskrället upp på hallbyrån och börjar slå mot en tavla som hänger en bit ifrån, han jabbar och får fart på tavlan. Den är förvisso lite för långt borta så typ 75% av hans kropp är utanför hallbyrån och han balanserar bara på bakbenen...


Nu har han gått och lagt sig och vila, det har varit en tuff och händelserik morgon för en Ragdoll :-)



Leia och jag träffade en granne i morse, de har skaffat valp och jag var så klart lite nyfiken på den. Leia också i och för sig... Men valpen är så oerhört rädd, hon vågar knappt gå fram till människor än mindre till stora hundar. Men när vi står och pratar en stund så vågar hon sig fram till Leia, hon var riktigt duktig och modig. Men det jag skulle berätta var att de hade blivit rejält lurade på hund-köpet. De köpte en labrador, men när de ska försäkra henne så visar det sig att hon är en blandning. Stackars dem!!! Men hunden är fin och de älskar ju henne jättemycket, men det är ändå trist att behöva bli lurad när man köper hund...


Ikväll ska vi ha ytterligare ett möte med bostadsrättsföreningen, eller rättare sagt; inför ombildningen. Det har varit många, långa möten så jag hoppas att det här går fortare... Berättar senare hur det gått!


Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards