Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Therese Bergsmo - 24 oktober 2008 00:00

Mats är ju den som går upp först här i familjen, han och Simba har då en mysig stund tillsammans. Simba buffas och pussas, vilket han aldrig gör med mig - undrar varför... Sen ligger Simba på tvättmaskinen och myser medans Mats duschar. Mats har lagt ut en liten handduk så han ska ha det lite mysigare. I morse fick jag skällning för att jag hade hängt tvätt ovanför tvättmaskinen som hängde ner på Simbas mys-ställe, samt lagt en massa strumpor som gjorde att den "lilla" katten inte fick plats. Simba var upprörd och berättade det för Mats som sedan berättade för mig att så ville inte Simba ha det...


I helgen hoppas jag att vi får komma och titta på Simbas syskon, jag vet att Anna har mer än massor att göra, men någon liten lucka kanske finns, hoppas jag. Det ska bli så spännande att se hur de ser ut nu och att jag dessutom får se fler än 2 som jag ju bara hann med förra veckan under fölossningen. Vi får se hur det blir.


I helgen ska också båten upp och det brukar vara en hjärtinfarkts-risk-historia. Svärfar, 75 år och superpigg, tillsammans med sina lika "gamla" vänner drar upp sina båtar med en trailer bunden till en bil. Ja, de kör inte med dragkrok som man skulle kunna tro, för rampen som man drar upp båten på är så grund och lång så då skulle halva bilen behöva vara i vattnet... Sedan man har dragit upp båten så ska den lyftas över från trailern till bockar. Tänk er själva att man har en båt som väger mellan 700 - 1.000 kg som ska "jockas" över till bockar. De har en schysst snits på det nuförtiden, men det är med andan i halsen och hjärtinfarkten på ingående hos oss som tittar på. Och inte blir "gubbarna" yngre för var år.


Igår var det ju möte, igen, i bostadsrättsföreningen. Vi håller ju på att ombilda de här hyresrätterna vi har. Vår hyresvärd har lämnat ett pris till föreningen och vi har haft div. informationsmöten och sedan en omröstning, där det fattades ett fåtal röster, och sedan en omröstning till där vi röstade FÖR att köpa ut fastigheten. Naturligtvis bor det folk på vår gård som inte vill att man ska köpa fastigheten och som ni vet så brukar de ju höras, även om de är få. I vilket fall som helst har 4 hyresgäster (av 270 totalt) stämt föreningen för att man har gjort en omröstning på felaktigt sätt. Så igår gjorde vi ett förtydligande och ytterligare omröstning. Det föll väl ut och nu hoppas vi att vi är ett litet steg närmare en ombildning.


Hade det inte varit för den här stämningen så hade vi nog köpt ut lägenheten om ca en vecka, men nu lär det ju ta tid... Jag respekterar och tycker absolut att folk ska få ha sina åsikter, men när man sitter i positionen att man är 4 st av 270 som är så till den milda grad emot en ombildning så skulle jag i alla fall känna mig ensam bland dessa 4 och inte känna att jag skulle vilja driva igenom det. Dessa personer bor ju grannar med oss, vi ses dagligen och antagligen bor de kvar när ombildningen är klar...


Jaja, nog om de tråkigheterna. Idag är det skogen som gäller, det är som balsam för själen att gå i skogen, se hösten och bara mysa! När jag kommer hem från skogen känner jag mig stark och harmonisk.


Ha en super-dag och helg om vi inte hörs!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards