Alla inlägg den 14 november 2008

Av Therese Bergsmo - 14 november 2008 00:00

Ni som följer oss här på bloggen vet ju att vi har en liten Rottis-tjej på snart 5 år som inte är världens tuffaste. Hon är lite mörkrädd, går ogärna promenader när det är mörkt här i området. Dock kommer jag just på att vi ju varje dag, i alla fall så här års, går i skogen där det är bäcksvart... Men det tycks funka bättre :-)


Hon vaktar inte särskilt bra, händer något otäckt så är hon den som står bakom oss och skäller med ragg från ögonbrynen till svanstippen, bredbent - beredd att fly bakåt. Vi har gjort några gånger så att Mats har gått ner i skogen på landet med en filt över sig och så har Leia och jag gått mot honom. Jag kan säga att hon är inte särskilt läcker, hon har ragg, skäller med ett skall som spricker som en tonåring, samt har bakbenen brett så hon snabbt kan fly bakåt. Mats har låtit och flaxat med filten (ja, jag vet, vi ser nog inte kloka ut, tur att det inte är folk runt omkring när vi gör det...). Men Leia går inte fram förrän jag närmar mig och hon till slut känner lukten av honom. Då blir det pusskalas.


Så i morse går jag och Leia och lullar, hon går i höggräset och nosar, ska egentligen skita, men det är ju så mycket att lukta på... Så helt plötsligt så springer en hare iväg precis brevid henne. Den låg och tryckte och väntade väl på att hon skulle gå åt ett annat håll, men när hon inte gjorde det så sprang den allt den kunde. Gissa om Leia blev rädd, hon fick ragg från topp till tå, sprang som en galning åt andra hållet med en helt stirrig blick. Sen tittade hon på mig som om jag skulle kunna rädda henne... Det såg för kul ut. Ingen jakt i den där hunden inte!


Så som Mia skriver i sin kommentar till gårddagens inlägg, så håller jag med henne fullständigt; körkort till att ha djur OCH barn... Alla är inte lämpliga och det är ingen rättighet att ha djur eller barn, det är ett stort ansvar som inte alla klarar av. Inget ont om de som inte klarar av det, så länge de inser sina begränsningar...


Nu kan jag förresten berätta om Simbas blivande dejt;


S*Cheesericas Mozzarella

Hon är en riktig liten Ostprinsessa, kolla gärna in henne på Erica´s hemsida;


http://www.cheeserica.com/index.htm


Ha det gott allihopa, och trevlig helg på er om vi inte hörs!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards