Direktlänk till inlägg 24 november 2008

"Nytt sovrum" + djurens äventyr i helgen

Av Therese Bergsmo - 24 november 2008 00:00

Nu är äntligen sovrummet färdigmålat!! I fredags målade Mats taket och sedan fortsatte vi (mest Mats) med att måla väggar på lördagen och det gick jättefort och blev jättefint! Nu saknas bara div hyllor och garderober, men vi ska önska lite pengar i julklapp så vi får råd med det;


Kära föräldrar, jag vet inte hur ofta ni läser vår blogg, men här kommer julklappstips;


PENGAR :-)  till sakerna i sovrummet som saknas...


Jaha, då var det klart.


Vi har också haft en underbar helg med promenader i snön, Leia fullkomligt älskar snö och är som en tokfia som busar och springer som om hon vore ett halvår... Vi har gått promenader med vår kära vän Nettan och deras Berner Sennen Zamba, hon har också farit som ett yrväder i snön men det är mer förståligt för hon är fortfarande valp. Både lördag och söndag tog vi oss ordentliga promenader på 1-2 timmar i Ursvik där hundarna fick springa lösa hela tiden och busa eller nosa. Vi satt också och tog en fika i ett vindskydd som finns där, satt i solen och myste.


Mats har också varit dutta och gått två sjöar runt varje morgon, så den här helgen är Leia välrastad :-) Själv bekantade jag mig med kudden en stund till...


Simba har lärt sig nya saker; att strila!!! Dutta katt... Vi gick en promenad med både Simba och Leia i fredags, Simba går ju med koppel som en hund brevid oss och helt Leia. Jag har sett att han har varit väldigt intresserad av att stå och nosa där han-hundarna pinkar, men jag brukar få honom att gå vidare för jag vill verkligen inte att han lär sig strila på buskarna och sedan fortsätta inne?? Men i fredags hann jag inte riktigt med samt att han ju slutat med p-piller, så han backade in i busken och sköt en stråle. Han kan den lilla rackaren. Snabbt i med p-piller när vi kom hem och än så länge har han inte stilat inne :-) Är inte säker på att han skulle göra det heller, men ute är det ju många fler lukter så jag antar att det har med det att göra...


En annan sak som Simba gjort i helgen är att gå runt på täck-pappen när vi målat, eller rättare sagt på natten. När vi målade var det djur-förbud i sovrummet. Men på natten kunde ju herr Katt tassa runt på pappen, den får ett så underbart irriterande prasslande när man går på den. Och detta måste så klart testas i några timmar när ändå ingen annan var vaken och kunde underhålla honom... Simbas dagar har gått åt till att sova, om nu ingen misstänkte något annat...


Ja, det var lite från helgen, idag är det snöstorm och riktigt hundväder. Leia älskar det, men jag är mindre road av snö i ögonen och innanför tröjan... Men vad gör man inte för att få se Leia njuta och få vara hund/valp en stund?

Ha det gott allihopa!!

Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards