Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Kalaset igår, Simba 1 år

Av Therese Bergsmo - 28 november 2008 00:00

Igår fyllde ju Simba 1 år och det skulle firas!!! Vi började dagen med sång och gratulationer, det blev mycket pussande och gosande, mera sång och mer grattis... Sen blev Simba helt slut;



 

 Sover utslagen i favvo-fåtöljen

"Gud vad jobbiga de är som jag bor hos, se dagboken häromdagen"


"Kan en gammal och trött katt få sova?"



Sedan for jag iväg och köpte present och annat gott som vi skulle fira med på kvällen.



"Herregud, hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte gillar katt-leksaker?" *Grrr*


(Frusna räkor, jag tog bilden innan de var tinade för jag visste inte om herr huligan skulle sno några)


Här är Simbas fest-tallrik!


Han äter med god aptit


"Jösses, kan man få äta ifred?"

(Jag ligger på mage, inklämd vid frysen, och försöker fota...)


(Försökte få med när han hugger in på fisken)


(Det här är vad som blev kvar när han ätit klart. Börjar förstå varför han inte åt räkorna när de tinade...)


Vi 2-beningar smaskade tårta



Det här var Simbas 1 årsdag, vet inte om han uppskattade precis allt, men vi tyckte tårtan var god. Simba fnös åt leksaken och räkorna. Fisk får han nästan varje dag annars, men det var det som uppskattades mest... Det behövs kanske inte så mycket till katter?!


I övrigt går vi också, precis som Erica skrev i kommentaren, och väntar på att prinsessan ska löpa. Simba vill göra lite nytta och prova på den delen av en avelskatts liv, inte bara massa bad och utställningar samt provtagningar och klämmande.


Leia, och jag, sörjer att snön är borta och att det är så slaskigt... Jag har skor som läcker (vilka gör inte det i 2 dm vattenpöl?) och varje promenad avslutas med ett strumpbyte. Enda fördelen, som Leia ser det, är att ank-skitarna på ängarna kommer fram och att man kan äta dem *urk*


Ha det gott och trevlig helg om vi inte hörs!

Kram, Therese




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards