Direktlänk till inlägg 3 december 2008

Det finns hopp för ungdomen ;-)

Av Therese Bergsmo - 3 december 2008 00:00

I morse fick jag kaffe av min dotter, hon hade på eget bevåg gjort kaffe till mig. Man blir glad ända in i själen och känner att det nog finns hopp ändå. Ibland är det inte enbart en dans på rosor med en tonårs-dotter, men idag känner man hopp igen :-) (Hon är världens finaste och jag älskar henne mer än ord kan beskriva, så det är inte enbart onda ord om henne)


Idag fyller min mamma år och hon kommer hit på lunch, det ska bli trevligt! Vi har varit lite förkylda och nedsänkta hela helgen, men nu känns det som att det vänt. Alexandra är fortfarande snuvig och rosslig, men hon kämpar på och ska absolut inte ha någon frånvaro i skolan, så därför tar nog hennes förkylning lite längre tid. Även Leia verkar vara förkyld, hon nyser och är rätt låg. Tar det lugnt med henne så hon piggar på sig. Eller så är hon oerhört deppig över att snön är borta...


Mats har gjort en tatuering till, en varg på vaden. Jättefin och tatueraren är superduktig! Personligen hoppas jag att det räcker med tatueringar nu, vi får väl se... 5 tatueringar på ett halvår känns lite mycket...


Simba laddar nu som bäst inför utställningen på lördag. Solvalla den här gången, så det är nära för oss. Han har fått en ny transportbur och pirra, den gamla buren var så jobbig att bära, speciellt nu när han börjar väga så mycket. Jag köpte en stor bur så jag kan få plats med 2 katter ;-) Förhoppningsvis blir det en katt till, en son eller dotter efter Simba vore trevligt.


I övrigt flyter väl livet på som det brukar, regnigt och skitigt ute... Men det finns ju både dusch och handdukar som tur är.


Ha det gott och speciellt hälsningar till Anna och Mia som har det tungt nu. Ni vet att jag tänker på er!


Kramar, Therese

 
 
Ingen bild

Mats Bergsmo

3 december 2008 08:37

Min lilla smultronpaj, Du är världens finaste! ä d ö a a p j!!

 
mia fougner

mia fougner

4 december 2008 12:00

Hej på er !
Visst är det väl något visst med tonåringar ändå;)man kan inte vara utan dom(´´ibland´´).
Tack snälla för din omtänksamhet ,det värmer.
Här hemma går det sakta men säkert framåt.
Bebisarna växer och frodas ,(alla nio) :O))
Det känns verkligen att man lever i dom här stunderna.
Hoppas att allting är bra med er alla även dom fyrbenta.Vi ses förmodligen på Lördag.

Kramizzar Mia o co.

http://www.utosragdoll.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards