Alla inlägg den 5 december 2008

Av Therese Bergsmo - 5 december 2008 00:00

Igår gjorde jag en tabbe som jag aldrig kommer att göra om! Jag var i Centrum och handlade lite. Fick för mig att gå och klippa mig, så jag kollade runt på de olika frisörerna som fanns där. En var mer än fullbokad, den andra såg lite dyr ut, men till slut hittade jag en som hade tid plus att de var BILLIGA! Gick in och frågade om de hade tid, jodå, sitt ner bara sa killen som var där inne. En tjej/tant gick runt och städade, så jag undrade lite vem som skulle klippa. Killen tar genast upp telefonen och pratar på sitt språk med någon - jag antar att han ringer in en frissa. Sitter och läser en tidning, städerskan försvinner iväg, jag väntar och väntar. Sedan kommer städerskan tillbaka och säger varsegod. Jaha, hon är frissa tänkte jag och satte mig. Hon tvättade, och sen frågade hon hur jag ville ha håret. Jag försökte förklara, men redan där ser jag att hon kanske inte förstår till 100% vad jag menar... Hon sätter igång och klippa, jättenoga, varenda hårstrå blir genomgånget! Okej, det blir nog bra det här, tänker jag. Kanske inte som jag hade tänkt mig, men nåt spännande blir det nog!


Sen ska hon torka håret... Hon kör igång hårtorken som luktar bränt något grönjävulskt. Det visar sig att hon kör på absolut högsta värme som går, vilket ju inte är så bra för håret... Sen är det 10 min plåga med slita och drag i håret medans hon försöker dra ut mina lockar till det längsta det går. På slutet gör hon en liten tjusig lock med rundborsten, då ser jag det: Det ryker om mitt hår. Det fullkomligt bolmar ur borsten/mitt hår när hon ska torka lilla locken.


Irriterad gick jag därifrån och hade ett hår som nog var en dm kortare än innan samt bränt. Men man får ju vad man betalar för, i fortsättningen får jag nog till en mer seriös frissa och betalar lite mer. Idag ska dagen ägnas åt att göra inpackning och återskapa håret...


Leia är sjuk, hon nyser och låter konstig i luftvägarna. På natten rosslar hon rejält och de senaste två nätterna har vi legat vakna och hållit om henne när hon haft det som jobbigast. Hon är rätt så pigg i övrigt och äter och dricker som hon ska. Hon har inte heller någon feber. Men i eftermiddag ska vi till hennes kära Bagarmossen och kolla upp det här. Förhoppningsvis följer husse med och får se hur glad om är att gå till veterinären :-)


Simba är en vacker katt idag, han är nybadad och fin. I morgon är det utställning på Solvalla, vi får se hur humöret är, men vi kan inte mer än visa upp en snygg katt ;-) Han har fått en ny transportbur med en pirra så jag slipper bära den tunga katten... Det är super, den var lätt att dra också, jag provade till tvättstugan igår. Tvättkorgen passar också utmärkt på kärran!!

Ha det gott kära vänner!

Kram, Therese


PS Erica, jag hoppas att du fick lite att läsa nu, jag läste i din blogg att du har lite tråkigt på jobbet! http://www.cheeserica.com/blogg/

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards