Direktlänk till inlägg 16 december 2008

"Underbar natt"

Av Therese Bergsmo - 16 december 2008 00:00

Aha, där tror ni säkert något annat med den rubriken...


Men så underbar var den inte, det finns bättre nätter i mitt liv. Simba var portad från sovrummet i natt i och med hans sångcerenader i ansiktet - ståendes på bröstet - de senaste nätterna. Grymt, visst, men vi ville verkligen få sova. Så istället hade vi en katt som gick från dörr till dörr (vi har två dörrar till sovrummet) och gapade, mer och mer ledset. Han försökte också krafsa lite. Men på det stora hela tror jag att Mats och jag sov rätt bra.


Vid 3-tiden var jag superkissnödig, och tassade upp. Simba kom som ett spjut och kuttrade, han har börjat med nåt nytt läte de senaste dagarna, han liksom kuttrar och kurrar - antar att han lockar honor... Han följde så klart med in på toan och jag lyfte upp honom i knät för jag tyckte väldigt synd om honom, då känner jag aromen! Han har skitit på sig... Och som den stolte hane han är så tvättar han sig INTE där bak då!!! Så vi tog en tur till badrummet och badkaret med tillhörande tvätt och jamande. Han var väl inte supernöjd, men ren blev han. Sen ville jag inte gå in till Mats och väcka honom, så jag la mig på soffan med Simba, gissa om han var gosig? Han låg tryckt intill mig hela tiden och spann, la sitt lilla huvud i min hand och mitt hjärta smälte.


Nu får han börja med p-piller igen och jag hoppas att det hjälper, för han måste få sova med oss om han vill. Jag tror han blev dålig i magen av att känna sig ensam, han är väldigt sällskaplig och när vi gör saker så är han mitt i och helst PÅ det man håller på med. Som byggandet av datorbordet, då hade vi en katt på ritningen eller på delarna - spinnandes och väldigt nöjd!


Kramar från en trött Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards