Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Halsfluss :-(

Av Therese Bergsmo - 18 december 2008 00:00

Jaha, så har man åkt på halsfluss... Jag har haft ont i halsen nåt grönjävulskt, men inte varit snuvig eller haft feber så jag trodde väl inte att jag var så sjuk egentligen. Men igår var jag tvungen att åka till läkaren efter ännu en sömnlös natt pga halsontet. Han kollade halsen och sa halsfluss, skrev ut recept på internet och besöket var avklarat på 3 minuter - det kallar jag effektiv sjukvård, men om det blev rätt vet man ju inte förrän efteråt...


Annars är det väl som vanligt här hemma, sista veckan innan jullovet, en hel del för Alexandra att fixa med både i skolan och på fritiden. Mats har jullunch för sina kunder idag och i morgon så han har mer än fullt upp just nu. Själv har jag ju lite att kurera...


Simba är nu mycket lugnare och framför allt super-gosig när pillrena börjar verka. Han vill helst vara nära hela tiden och spinner som en tok. En avigsida med att han vill vara nära hela tiden är att man kliver på honom konstant... Bara idag har jag lyckats kliva på honom 2 gånger innan frukost. Han gapar rakt ut, även om man inte kliver hårt för man känner ju att marken är mer knölig än den borde, så blir han klart förnärmad och arg. Sen dess har han gått och strukit runt och tittat misstänksamt på mig... Men han lär sig väl snart att inte stoppa in sina tassar under mina fötter ;-)


Till helgen kommer Madeleine upp, det ska bli jättekul!!! Vi ska fira lite julafton hos hennes farmor på lördag, så idag måste vi iväg och handla hennes julklapp. Det är kul när hon kommer upp, jag hoppas hon kan komma upp nåt mer under jullovet, vi får se hur det blir.


Ha det gott allesammans och sköt om er och varandra!

Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards