Alla inlägg den 26 december 2008

Av Therese Bergsmo - 26 december 2008 15:24

Jaha, då har julen gått förbi, en härlig jul med många fina julklappar och trevlig gemenskap. Tyvärr har jag varit mer än sjuk och inte riktigt orkat med så mycket som jag skulle önskat. Jag var en sväng till närakuten igen i veckan som var pga att jag höll på att hosta upp lugnorna... Jag höll hela familjen vaken på natten och fick till slut hostmedicin som jag tog och blev bättre med hostandet. Tyvärr hade jag sådan huvudvärk i samband med det här så jag käkade även Alvedon - vilket slutade med för mycket morfin/värkmedicin i kroppen och jag mådde otroligt illa och blev alldeles svag i benen. Så ett tips om ni får morfin är att inte blanda det med värkmedicin ;-) Jag provade och det funkade ju som sagt inte så bra.


Förra helgen var Madeleine här och vi hade lilla julafton för henne hos Farmor, hon fick en ny mobiltelefon av oss alla och hon blev superglad - det var så kul att se att hon blev så glad!!


 När vi skulle köra in henne till Centralen, där bussen mot Västervik går, så kom det fram en parkeringsvakt när vi hade parkerat. Jag visste att jag stod på rätt ställe och vi var på väg att köpa biljett, så det kunde ju inte vara det hon ville... Hon sa att hon undrade vad vi släpade omkring på. *Que?* Vad menar hon, hon visar på avgasröret och ut ur det så "växer" det ca 2 m hår. Där borta har ni resten, ca 2 m till..., säger hon och pekar bort på parkeringsplatsen. Vad i hela fridens namn har krupit upp i avgasröret och dött, tänkte jag. Sedan började jag titta på håret, det var svart och långt, såg ut som håret hon har i "the Ring" (om ni sett den? Det är ett otäckt svart, långt hår i alla fall - och den filmen (ilksom de flesta skräckfilmer) skrämde mig). Vi drog loss det, och när vi hade kört hemåt kunde vi dra loss ytterligare en lång bit. Jag sökte direkt på Google när jag kom hem, skrev "hår i avgasröret". Alexandra tittade skeptiskt på mig och sa att jag nog inte skulle få några träffar, men tji fick hon. Massa träffar och bland annat någon som hade varit med om samma sak och ställde en fråga på nån garage-sida. De svarade att det är isoleringen från ljuddämparen. Det här lugnar mig betydligt - jag kommer nog inte att bli hemsökt av the Ring-tjejen, men det lär kosta dineros när skiten pajjar helt...


Simba har varit och träffat tjejer, nu har han hunnit med 2 st. I söndags ringde Erica


http://www.cheeserica.com/index.htm


och sa att lilla Ostprinsessan Mozarella löper. Hon kom och hämtade honom på kvällen och han stannade till tisdagen. Tyvärr hade inte Erica mer tid den här gången, annars hade de kanske lärt känna varandra och "fått till det". Nu blev det bara så att lill-tjejen fräste och morrade åt Simba som försökte vara sitt charmigaste Jag. Han kurrade, spann, lockade och rullade på rygg för att hon skulle bli lite mer vänligt inställd, men det hade han inte mycket för :-( Troligtvis parade de sig aldrig, men det är säkert någon löpning på G snart igen, så vi hoppas på bättre lycka då!


Simba kom hem dagen före Julafton, trött och gosig. Han åt, sov och myste med oss så mycket han kunde - han var för söt! På Julaftons kväll hör Anna av sig och berättar att Kira löper;


http://hem.bredband.net/b309696/


så hon vill låna Simba från Juldagen och framåt. Mats och jag körde över honom till Annas föräldrar (där Kira bor). Jag var jättenyfiken på att se hur han skulle bete sig. Kira sprang raka vägen fram till Simbas bur och snosade. Vi lyfte ur Simba och han började så klart uppvakta henne direkt. Han kuttrar så mysig och lockar på henne, och Kira följer efter!! Kira är annars tydligen inte överförtjust i andra katter, men att löpa i kombination med Simba verkar funka bra :-)


Simba är hur snäll som helst, bara lockar och kuttrar, pussas och spinner. Och den taktiken verkar ha gått hem, för i morse fick jag rapport om att de är som små kaniner, parar ÖVERALLT!!! Stackars Annas mamma hade fått rädda en vas på en pedistal eftersom de fick för sig att hålla på under den och risken var överhängande att vasen skulle gå i backen - att flytta på katterna var inte att tänka på, här ska göras kattungar ;-)


Jag hoppas så att det ska bli kattungar mellan dem, Kira är en mycket söt och feminin katt. Hon är mycket näpnare och sötare i verkligheten, än man ser på korten, och helt underbar i temperamentet, så de lär få fina ungar!


Nu ska jag hosta vidare och fortsätta med julmaten... Jag menar, att vi även idag ska äta julmat, ni vet ju hur det är med resterna - de ska ätas upp :-)


Ha det gott, allesammans och en riktigt God Fortsättning!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards