Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Therese Bergsmo - 14 januari 2009 00:00

Idag åkte vi till Bagarmossen och vaccinerade oss, i alla fall hund och katt. Leia är som vanligt väldigt ivrig att komma in där och träffa "sina" sköterskor. Vi fick vänta en liten stund i väntrummet och jag passade på att väga henne, hon har varken gått upp eller ner (som vi trodde hon hade gjort...). Hon är lagom och får rätt mängd mat och motion.


I väntrummet sitter så klart andra hundägare (de har ett hundväntrum och ett kattväntrum och vi valde hundväntrummet med respekt för de mindre hundvana katterna). En annan hundägare tittar storögt på oss och undrar hur hund och katt funkar ihop... Det är många som tror att de konstant ska slåss, men så har vi det ju absolut inte här hemma. De är det bästa och sötaste vänner, Simba sover var kväll emot Leias hals/bog när hon ligger på sidan. Visserligen kanske inte det är Leia som väljer att lägga sig så här, men hon accepterar det fullt ut! De sover ofta tillsammans i soffan och håller då tass, sötisarna.


Men vaccinationen gick superbra, ingen av djuren reagerade ens på att de blev stuckna, det var mer som ett spännande äventyr! Men en sak jag märkt på Leia var att hon efter vacc. blev trött och låg ner i bilen hela vägen hem. Hon brukar inte ligga ner i bilen så ofta när vi är ute och åker utan sitter mest och tittar sig omkring. Men när hon har lämnat blod brukar hon bli jättetrött direkt efter och ligger ner och sover på vägen hem. Så jag tror att hon psykiskt fick för sig att hon lämnat blod och därför skulle vara trött när hon åkte från Bagis... Men vem vet vad som rör sig i hennes hjärna?


På eftermiddagen var det min tur att åka till doktor, kollade handen och halsen. Halsen var inte mycket att göra åt, det tar lång tid att bli bra efter halsfluss, sa han. Handen ska jag åka vidare med till nån handspeciallist, men han trodde att det skulle försvinna av sig självt... Att jag hade ont och kände mig svag var liksom inget han funderade mer över. Så nu får jag vänta och se när jag får komma till nån handspec.


Det om den här dagen :-)


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards