Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Therese Bergsmo - 15 januari 2009 00:00

Idag fyller vår älskade Leia 5 år, tänk att hon blivit så gammal! Det känns som nyss hon var liten söt valp som alla ville hälsa på, hon var heltokig i att jaga fåglar runt Lötsjön, hon lärde sig sitta, ligga, komma när man ropade och skälla på kommando (8 veckor gammal *stolta*). Men nu är hon stora damen och jagar inte längre fåglar, tittar bara förundrat på dem, hon får inte heller hälsa på lika mycket folk för alla tror hon är livsfarlig - en sån där kamphund, ni vet. Hon kan fortfarande skälla på kommando och kan sjunga lite. Hon kan också både kissa och skita på kommando, vilket är praktiskt när det är svinkallt ute som idag... Eller när man har bråttom och hon absolut inte kan hitta någon bra plats... Hon har lärt sig fler trix, som att öppna kylskåpet, vilket hon också praktiserar ibland när vi inte vill det *hihi*. Hon är en förståndig hund som förstår vad man säger och ibland vad man tänker. Helt enkelt en underbar liten tjej! För liten kommer jag alltid tycka hon är, även om hon väger nästan 40 kg.


Självklart fick hon present, en aktiveringsboll. Ni vet en sån där med hål i som man kan stoppa godis i. Den ska vi nog ha på landet, för den var hård och klumpig här inne. Hon fattade inte riktigt vad hon skulle göra med den heller, men snart kanske hon kommer på det. (jag tog inget kort på den, tyvärr, men det kanske kommer senare!)


Mats och jag hade också förlovningsdag, vi firade med tårta (Leia fick smaka litelite på grädden). Jag fick en jättefin berlock till mitt armband och Mats fick nya lakan. Gud så oromantisk jag kände mig nu... Jag har gått och spanat efter nya lakan till vårt nygjorda sovrum, och igår hittade jag några som passar perfekt! Jag hade idétorka också, så mer spännande än så blev det inte, tyvärr...


Här är lite bilder från dagen;



Egengjord hallon-tårta. (Observera att jag spritsat runt kanterna, visst blev det fint?)


Den fina berlocken jag fick av Mats, det är den till vänster om hjärtat. Alla andra berlocker är; en i glas (blå), en med blommor och rosa/röda stenar, en delfin, den nya med rosa/röda stenar och så ett hjärta som jag fick samtidigt som jag fick armbandet på vår bröllopsdag.


Leia myser i fåtöljen efter lång födelsedag.


Simba är också med och myser i soffan så klart!!



Njuta av det kalla vädret nu och ta hand om er!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards