Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Therese Bergsmo - 17 januari 2009 00:00

Idag gick vi upp tidigt som vanligt, Mats kan ju inte sova på mornarna - något som både Madde och jag kan... Men vi gick snällt upp när han hade suttit och väntat på oss i drygt en timme; kl 08 :o


Vi käkade frukost och sen begav vi oss iväg till IKEA, detta varuhus som väl hjälpt oss att möblera i vår lägenhet, billigt och ganska bra :-) Vi köpte ett köksbord, ett större så vi får plats bättre, det var dessutom mycket snyggare än det vi hade innan. Det förra bar vi ner i källaren och det kommer förmodligen att promenera in i grannens lägenhet så småningom. Vi har nämligen genom åren ställt ner saker i källaren, i gången alltså! , och skrivit att vi ska köra det till tippen så småningom, men om någon vill ha det så ta det! Då har grejerna försvunnit fort, vi såg sist att det är en granne som fyller upp sin lägenhet med dem. Det är kul att man kan glädja!


IKEA är ett facinerande ställe, eller rättare sagt; folket som går där... Det är fullt kl 10.30 på parkeringen, vilken dag som helst i veckan. Vi var där prick 10 och kastade oss in när de öppnade, kollade bordet i utställningen en gång till, sen till lagret och hämta. Mer tid på det stället klarar jag inte... Men det gör tydligen andra, de går i tomtesteg runt och tittar på varenda grej, fikar, äter och tar det allmänt lugnt. Dessa personer springer jag nästan över i min iver att komma därifrån. Jag förstår inte att man vill tillbringa så mycket tid där inne...


Väl hemma med bordet skruvade jag ihop det, Mats och Madde åkte till stan och hade far-dotter-tid, de myste med mat, fika och massa affärer. Jag skruvade bord, städade och gick ut med Leia.


Sen på em/kvällen kom Mats bror och brorsdotter över, hon är ju även kusin till Madde - så de hade kul ihop! Vi åt supergod lax, wokgrönsaker och nudlar. Panacotta till F - GOTT!! Det var väldigt trevligt att umgås med dem och man satt superbra vid nya bordet, alla fick plats :-)


Vi tog en tidig kväll för alla var trötta efter en lång dag.


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards