Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Ishalka

Av Therese Bergsmo - 21 januari 2009 00:00

Jösses, vad halt det är. Igår tog vi bilen till Ursvik för att gå i skogen och slippa det hala, men det hjälpte inte - även gräset är snorhalt *grr* Idag verkar det inte vara bättre, snarare värre, så jag vet inte hur vi ska lyckas med promenaderna idag. Borde ha såna där broddar som äldre har, det är inte alls en dum lösning, bara det att man ser lite fånig ut... Och dotterna skulle väl skämma ögonen ur sig om hon såg det. Dessutom måste man ju ta sig till nåt ställe och köpa dem...


Simba har varit riktigt "trevlig" inatt, han har försökt umgås med oss. Han har en förmåga av att muttra, mjaua, låta när han hoppar upp på nåt. Så han säger "prrrrt" och far upp på Mats nattygsbord precis när vi har somnat, där ställer han sig på hans mobil så den börjar lysa samt försöker ha ner allt som går. Ni förstår ju själva hur nöjda vi var då på honom... Inte nog med att han låter, han sätter fart på oss med sitt röjande också. Sen är det ju stört omöjligt att somna om eftersom hjärtfrekvensen är uppe i 180 ungefär. Det här gjorde han inte bara en gång, utan flera... Så han har väl inte topp-betyg den här morgonen. Dessutom behöver han tvättas, så han och jag har en stund i badrummet att se fram emot. Häromdagen lyckades han nämligen att stryka svansen över honungsburken, inte nog med att hans svans nu är kladdig av honung längst ut, honungsburken blev också pälsbeklädd. Jag tror att även Leia ska få sig ett bad, för hon kan behöva det hon med. Får bara passa så hon inte får vattensvans :-( På med täcke hela dagen!


Nej, nu är dags att ta en sväng med skridskorna... eller är det bara skorna som är hala?


Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards