Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Therese Bergsmo - 5 februari 2009 00:00

Djursjukhus i Stockholm

<

Paris Hilton-kopia: Hej, jag söker akut för min hund.

Receptionist: Okej, vad är det som har hänt då?

PH kopia: Jo, jag hade honom i min väska och så trillade han ut.

(Receptionisten börjar knappa in i datorn.)

PH kopia (lite tystare): Och eftersom han hade sin tröja och sina byxor på sig så kunde han inte fälla ut benen och ta emot sig ordentligt.

Av Therese Bergsmo - 5 februari 2009 00:00

Simba är numer väldigt billig, tror ni man kan sätta ut honom på Blocket?


"Illvrålande katt söker nattsällskap. Det krävs att du vid villken tidpunkt som helst på natten är beredd på att klappa denna sällskapssjuka katt. Hur vet man då att han är sällskapssjuk? Jo, han står ½ cm från ansiktet, på ditt bröst, och skriker rakt ut!"


Nej, någon försäljning blir det inte, men han är portad från sovrummet igen :-( Leia hjälper honom dock att komma in, i natt gick hon inte ens ut och drack, hon bara öppnade åt honom och gick och la sig igen... De samarbetar de där två! Nu har jag kört i honom p-piller igen och hoppas han lugnar ner sig lite. Han gapar på rätt bra på dagarna också så det är väl vårkänslor i den lilla herren. Han skulle nog må bäst av att få para en gång i månaden så han blev av med lite hormoner, men honorna håller ju benen i kors och vägrar löpa *grrr*


När vi skulle ge honom pillret igår kväll så satt han så som Ragdollar sitter; på rumpan med magen i vädret. Mats höll honom och jag stoppade in pillret långt bak i munnen, sen klappade vi på halsen så han skulle svälja. Efter ett bra tag så säger Mats "nu har han nog svalt". Vi släpper greppet lite grann, men han håller ihop käkarna på ett misstänksamt sätt, jag vet av erfarenhet att det här betyder att tabletten är kvar och han bara väntar på att vi ska släppa honom så han kan göra sig av med den. Många tabletter har hamnat i pälsar och andra ställen pga att jag släppt honom för tidigt... När han svalt slickar han sig alltid om nosen! Så det var bara att hålla honom ett tag till och vänta tills nos-slicken kom.


Men hormonerna hade inte lagt sig på en gång, så även i natt skrek han i ansiktet. Varför gör de så? Förmodligen för att det ger bäst effekt, man reagerar absolut när han vrålar rakt ut... Jag brukar dra ner honom och klappa honom så han ska somna, vilket skämt, han vill umgås och prata. Mats bär ut honom ur sovrummet och stänger dörren ordentligt. Vi har olika teknik på det här, observera att min teknik kräver minst sysselsättning från min sida ;-)


Häromdagen när jag var och handlade köpte jag en massa tuggummin, ca 4 påsar. Dessa lägger jag på micron som står i ett skåp. Där brukar vi allihopa ta tuggummin från när vi behöver. Dagen efter handlingen så var det bara 2 påsar kvar, jag misstänkte både Mats och Alexandra för att ha tagit varsinn påse, men Alexandra hade inte gjort det. Mats blev misstänkt för att ha snott två påsar... Så jag konfronterade honom när han kom hem, men han vidhöll att han bara tagit en påse. (Visst har vi stora problem? Nej, skämt å sidor, jag misstänker att det spökar hemma hos oss...) Min smarta dotter kom på att påsarna säkert ramlat ner bakom micron. Nu är den lite svår att flytta på pga alla kattskålar som står ovanpå samt alla hund-vattenflaskor som står brevid. Hur göra nu? Jo, smart-dottern tar fram kameran och fotar bakom micron :-)


Inga påsar där, så mysteriet fortsätter!


För övrigt flyter livet på som vanligt, det var utvecklingssamtal för Alexandra häromdagen och som vanligt går det strålande bra för henne! Hon har verkligen läshuvud och är duktig i skolan, att hon också är trevlig, social och ser bra ut gör att hon kommer bli något verkligt stort när hon blir stor, tror ni inte?


Jag är så glad över kommentarer och röstningar, det känns som att det är några fler som läser bloggen än vad jag trodde :-)


Ha det gott!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards