Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Therese Bergsmo - 13 februari 2009 00:00

Dagens garv (hoppas jag...)

<

Nattbuss, T-Centralen

<

Busschaufför: Ska du med?

Kille ~18: Jag har inga pengar.

Chaufför: Det kostar 20 kronor.

Kille: Men jag är under 20 år!

Chaufför: Okej, 10 kronor då.

Kille: Men jag har ju inga pengar!

Chaufför: Varför kom du hit då?

Kille: Jag trodde pendeln skulle gå, jag tänkte planka.

Chaufför (suckandes): Okej, åk med då!


Av Therese Bergsmo - 13 februari 2009 00:00

Hua, är ni skrockfulla? Idag är det ju fredagen den 13:e...


Jag tror inte riktigt på sånt här, man har nog inte mer otur idag än någon annan dag. Men det är klart - går man omkring och tror att något hemskt ska hända så lär man ju hitta det också, om så bara att man välte ut en kopp kaffe...


Tandläkaren gick ovanligt bra, jag fick dock en provisorisk lagning igen och ska dit nästa vecka och göra klart. Nu kan jag tugga även på den sidan och gissa om det är skönt? Äta morötter utan att tro man blir orange i hela munnen för att flisorna ska sitta kvar... Glädje!


Simba gapar vidare, han blir ömsom utslängd från sovrummet, ömsom insläppt (av duktigt hund *grrr*). Han äter inte p-piller, för det funkar rätt ok så länge han sover utanför sovrummet, vilket Mats fixar så gladeligen kl 01, 03 ,05. Eller kanske inte?!


Leia har nog gått upp lite i vikt, så hon ska bantas lite. Hon är ju 5 år nu och det märks att hon lättare lägger på sig maten än förrut. Minsta lilla för mycket mat så blir hon lite rund. Men hon är fortfarande totalt barnslig på promenaderna så hon rör på sig på ett bra sätt tror jag. Jag har aldrig sett någon busa så med leksaker och pinnar som hon gör. Hon hoppar på dem med framtassarna, åker kana med framtassarna på pinnen, slänger upp den i luften och jagar efter, rasar omkull och ligger på rygg och fånar sig med alla tassarna i vädret. Det är många som faktiskt stannar och tittar när hon håller på, och skrattar man så showar hon ännu mera.


Idag kommer Madeleine upp till oss, det ska bli jättekul att få rå om henne igen. Mysigt med våra bägge tjejer hemma i helgen :-) Vet inte riktigt vad helgen ska erbjuda ännu, men vi hittar nog på nåt.


Jo, jag glömde nästan berätta; jag har gått från tant till super-tant! Jag har bråddar... Jag fick bråddar av min mamma häromdagen, jag har verkligen funderat på att köpa några nu när det är isgata överallt där man går, och hon hade ett par som var riktigt bra som jag fick. Nu går jag stadigt som en traktor var jag än ska, dock låter det lite fånigt på asfalten och ser superfånigt ut, men att bryta ben och armar har jag ärligt talat ingen lust med... Jag hoppas nu att det ska smälta bort all is så det blir vår, längtar!


Har ni sett "Sveriges Värsta Bilförare"? Jösses, säger jag bara, att dessa människor har körkort och dessutom är ute i trafiken!!! Alltså, det kan inte vara på riktigt?! Eller? De påstår i alla fall att de har körkort och kör bil, men vissa (typ alla i programmet) borde inte få köra på allmän väg, de är en trafikfara av stora mått. En kille äter klubbor, banan, choklad, dricker cola och Sms:ar samtidigt som han kör bil... En tant har sin lilla hund i knät när hon kör. En annan tant trycker gasen i botten när hon blir stressad, vilket hon blir ofta och därmed hamnar på div ställen hon inte borde. En annan skyller allt på alla andra osv. Det här är skrämmande, jag blir alldeles nervös när jag tittar på dem, vill absolut inte möta dem i nån rondell som de tar åt fel håll (jo, det hände i första programmet). Nej, det är tur att man är en sån proffs-körare själv som bara har en cyklist och en brevlåda på mitt samvete ;-) Inga fortkörningsböter, trots att jag sällan kör lagligt, men med Skrutten går det inte att köra fortare än 80 för då skakar ratten otäckt. Sen har jag bara två eller tre parkeringsböter. Inte så illa pinkat för att haft körkort i 18 år, eller hur?!


Nej, nu önskar jag er en riktigt trevlig helg och hoppas att ni hittar på nåt skoj!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards