Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Charmören!

Av Therese Bergsmo - 16 februari 2009 00:00

Kungen av Sumpan har lämnat huset än en gång för att charma en dam, inte Simba emot tror jag - även om denna dam var otroligt svårflörtad till att börja med...


Han är åter hos Erica för att para Mozarella, söta tjejen han var hos i juletid. Men då var hon minnsan inte intresserad, men den här gången verkar det ha gått bättre. I alla fall efter ett tag. Kolla gärna Ericas blogg och se bildbevis och annat ;-)


http://www.cheeserica.com/blogg/


Vi är lite tudelade till att Simba är borta igen, dels är det väldigt skönt att få sova på natten, men samtidigt känns det så tomt här hemma. Ingen katt som kommer rusande upp i sängen på morgonen när dörren öppnas, ingen Simba på köksbordet till frukost, och ingen gosgris i soffan på kvällarna. Nej, det är lite jobbigt att han är borta, men jag vet ju att han har det bra och jag ser så fina bilder på honom hos Erica.


Jag måste berätta att han har gått upp i vikt efter att han var hos Kira och parade, han väger nu 5,3 kg - i alla fall innan han åkte till Mozarella. Troligtvis glömmer han äta hos henne, men när han kommer hem ska jag göda honom igen så han blir lite tjockare än han varit. Men man får vara glad för det lilla :-)


Helgen har varit mysig med Madeleine på besök. På lördagen var Mats och Madde i Kista och fikade samt gick på bio, de träffade Mats bror och brorsdotter (Maddes kusin). Alexandra och jag var i Solna och myste runt. Sen hade vi en trevlig kväll tillsammans hela familjen med melodifestivalen och god mat. På söndagen var vi till Ulriksdals trädgårdar och fikade innan vi åkte in till stan och Maddes buss. Leia får följa med och fika där, det är mysigt tycker hon men på tok för lite fika... Vi tycker hon har blivit lite tjock igen och hon ska banta, så det är en konstant hungrig hund vi har. I natt kräktes hon för hon var så hungrig :-(


Annars flyter livet på som vanligt, det är fortfarande halt att gå ute, men bråddar hjälper super, Tack mamma för dem!!


Ha det gott allesammans!

Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards