Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Therese Bergsmo - 18 februari 2009 00:00

Nu är Simba hemma igen, han kom igår. Idag har han bara sovit... Han är helt slut, stackaren. Men lite självförvållat är det allt :-) Simba har uppfört sig exemplariskt, inte konstigt när han är uppfostrad av Leia, men det är alltid skönt att höra. Han är väldigt snäll med sina honor och pejlar verkligen av stämningen innan han går till action. Han kastar sig inte över honan utan väntar tills hon känner sig trygg med honom, under tiden spelade han totalt uttråkad för att fånga hennes intresse rejält. Och det gjorde han, Mozzarella blev väldigt förtjust i Simba och han i henne verkar det som. Sista dagen hade hon gått och pockat på att de skulle para sig, Simba var nog lite trött och gjorde nåt halvhjärtat försök, men när han fick syn på Erica så gick han hellre till henne och gosade *haha*


När han kom hem så tvättade jag honom och bar ut hans transportbur på vädring samt tvättade handduken han har där i. Bara så att det inte luktar hona och han sätter igång och strilar, tänker jag... Det funkade väldigt bra förra gången när han hade varit hos Kira. Simba har nog aldrig suttit mer still under en badning som han gjorde igår, han var så trött och glad att vara hemma. Det såg nästan ut som att han njöt i duschen, jag fick i alla fall kärleks-ögonen hela tiden. Sedan var det obligatisk putsning, som han knappt orkade och sedan däckade han brevid ett element :-)


Det är så skönt att han är hemma igen, men jag hörde idag rykten om att han måste iväg snart igen... Kira (Annas katt som han parade vid jul) blev inte dräktig så hon ska paras igen så fort hon löper, inom nån vecka tror Anna. Kira är ju Simbas kärlek, så det lär bli ett kärt återseende. Jag hoppas bara att Simba hinner vila upp sig emellan så han orkar med bruden.


Leia var jätteglad att se Simba också, när jag satte ner buren i hallen så gick hon fram och nosade och viftade som en tok på svansen. Och igår kväll fick Simba ligga nära Leia utan att hon sa något, de är väldigt speciella de där två. Man känner hur mycket man älskar Simba och saknar honom när han är borta så här.


Igår var Leia och jag bjudna på kalas, Leias bästa vän Zamba fyllde 1 år vilket vi firade med semlor och korv. Tack Nettan för trevligt kalas med massa hundsnack. Zamba fick så klart en present av oss, som hon tyckte mycket om, men Leia försökte sno den så jag får nog köpa en likadan till henne...


Och en liten rolighet på slutet;


Kille ~18 #1: Fan vad dyrt det är med mat nu när man flyttat hemifrån.

Kille~25 #2: Skojar du eller, jag håller mig till fil och nudelsoppa.

Kille #1: Ja, nudelsoppa är ju gott men jag tycker att det blir jävligt långtråkigt i längden.

Kille #2: Men vad kör du för smak?

Kille #1: Vadå smak?

Må gott!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards