Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Dutta, dutta Leia!!!

Av Therese Bergsmo - 13 mars 2009 00:00

Leia är helt fantastisk, vi var ju och lämnade blod igår på Albano. Vi skulle vara där vid 18, och Leia skulle inte ha ätit innan pga att fettet i maten går ut i blodet och gör att blodet får kortare hållbarhet. Det var en nyhet för mig, men man lär så länge man lever :-)


I vart fall som helst så åkte vi dit i god tid för jag visste inte hur det skulle vara med köer och sånt. Det tog 15 min att köra dit så vi var rejält tidiga... Men det blev sköterskan glad över för då kunde vi lämna ett blodprov innan vi lämnade blodet så gick det lite fortare. Jag fick reda på att det var en rottis innan oss och lämnade blod, trodde att det var Boris (vår web-fixares hund), men det var en Yankee. Kollade upp deras sida och skrev en kommentar i gästboken i morse :-) 


Leia och jag satt länge i väntrummet och väntade på vår tur, det passerade div hundar och deras ägare. Leia var hungrig som få och började dreggla - ett säkert tecken på att hon snart spyr av hunger... Så jag tog fram kyckling-korven vi hade med och matade lite så hon inte skulle skämma ut sig där i väntrummet. Hon var nog den friskaste hunden där och då vore det ju missvisande om hon spydde :s


Blodgivningen gick så klart bra, Leia ligger helt still, låter dem hålla på bäst de vill och är verkligen en dröm-blodgivar-hund, som sköterskorna säger. De frågade om de kunde få låna henne till fotografering inför en broschyr - och vi sa så klart JA! Men när det blir får vi se. De tömde henne på lite mer blod än de brukar såg jag, men hon lider inte av det - hon blir bara väldigt trött efteråt. Hon fick så klart massa korv och en bit blodpudding efteråt. Sedan drog de ett stort blått bandage runt hela halsen för att hon skulle få lite tryck på sticket.


Jag hade sagt till Mats att han kunde följa med för en gångs skull, eftersom tiden var så bra. Men han vill inte för han vill inte se vad de gör med Leia, förmodligen skulle Leia också larva sig och inte vara lika lugn när han var med... Men det här är en helt naturlig reaktion från hussar berättade de där. Mattarna brukar vara de som klarar det bäst att man håller på med hunden hos veterinären. Tyvärr glömde jag ta bort det stora blåa bandaget när vi kom hem, så Mats blev helt förskräckt... Men det är ju ingen fara på taket för Leias del :-)


Det om vår underbara, duktiga rottis Leia - hon gör verkligen en hjälte-insats som går med på det här!


Sköt om er och ha en toppen-helg!

Kram, Therese 

 
 
Carro o Boris

Carro o Boris

19 april 2009 10:46

Vad det var ju tråkigt att det inte var Borre som var där så han äntligen hade fått träffa Leia! *s* Men kanske en annan gång!

vad duktig Leia är hos Albano, men de är ju såå trevliga också där!! Hundarna blir såå väl omhändertagna med massa pussar och gottigott!

http://www.borresnorre.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards