Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Therese Bergsmo - 19 mars 2009 00:00

Aha, där trodde ni att jag hade fått storhetsvansinne och skulle lägga ut några fina bilder på mig själv? Nej då, det har inte hänt roligare saker än;


fönster-putsning


så nu ser man bra UT! Roligt, va? Hörde den här vitsen av vår kära vän och granne Nettan, hennes mor körde tydligen med det här när hon gick på stan och folk sa:


Du ser bra ut idag.


Ja, jag har putsat fönster...


Ja, lite roar mig som ni märker. Men nu till en annan rolig händelse i våra liv. Mats var ute och åt med sina arbetskamrater igår, de är 3 stycken så ni förstår ju att det var livat ;-) De var på nåt ställe här i Sumpan som heter Texas Longhorn, de serverar olika storlekar på grillat kött, dvs 100-500 g kan man få. (Tror jag, jag har inte läst menyn *grrr*) Hans kamrater tar 400g köttbitar och Mats vill ju inte verka mesig så han slänger till med en 300 g... När ca 100 g återstår är han så mätt så han ser stjärnor, men arbetskamraterna har ju fått i sig sina 400 g och inte verkat lida så han tar sats inför de sista 100g... Det skulle han nog inte gjort, han låg i sängen igår med magvärk och illamående. Han skulle inte äta på en vecka yrade han om, ingen frukost bara vatten i morgon, vatten och bröd resten av veckan - inget mer. Så yrade han och jag blev orolig att vi skulle behöva åka till akuten...


I morse meddelade Mats, innan han gick till jobbet, att han inte hade ätit frukost - han var mätt fortfarande :-)


Nu är det ju förresten vår, därav fönsterputsningen. Och då vill ju herr Simba-skrik-huligan gå ut. Så igår tog jag på honom kamo-selen (den passade fortfarande från i höstas) och tog en prom runt gården. Snacka om att det var en katt som njöt!!! Han gick och småsnackade hela tiden, rullade sig i gruset och satt sedan i solen och vägrade gå in. Jag blev ståendes på trappen en lång stund medans Simba utforskade cykelstället brevid. Då kommer vår kära granne och vän Nettan och undrar om jag står i porten och solar... Ja, jag såg nog dum ut för man såg ju inte katten och det hör ju inte till vanligheterna att jag är ute och går med honom. Simba njöt i alla fall och nu på morgonen har han idiot-förklarat mig pga att jag inte förstår (eller låtsas förstå) att han faktiskt vill gå ut igen... Han sitter vid dörren, skriker rakt ut, stirrar på mig och på handtaget, så egentligen går det ju inte att misstolka. Vi kanske tar en prommis lite senare om vädret blir lite varmare och mindre blåsigt, för jag vill ju inte att han ska bli sjuk av promenaderna.


Det var det om den senaste tidens händelseutveckling i familjen med de galna djuren som vi bor hos (det är ju så att vi är inneboende hos dem, det har väl inte undgått någon)


Må gott och ta hand om er.


Många kramar, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards