Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Therese Bergsmo - 31 mars 2009 00:00

Men först börjar vi med helgen, Madeleine var uppe och hälsade på oss. Det var länge sen sist och vi har längtat efte henne så klart. På fredagen blev det inte mycket mer än mat och lite Let´s Dance. På lördagen var Mats och Madeleine i Kista och tittade på Me & Marley, en film med bl a en Golden. Den hade varit rolig till att börja med, mycket bus och hyss från hundens sida och många skratt. Men sen blev hunden gammal och sjuk och till slut avlivades den, då var det gråt från många barn... Jag har lite svårt att förstå varför man ska visa ingående en avlivning. Det är superjobbigt för oss hundägare (säkerligen alla djurägare) att vara med om och då är det kanske inte nåt man vill kolla på film?!


Jaja, filmen tog till slut slut och vi hade en mysig kväll med mat och Robinson. På söndagen vaknade vi sent, det var ju sommartid och helt plötsligt hade en timme försvunnit på morgonen för vi hade glömt att ställa om klockorna... Åkte till Madeleines farmor och farfar och fikade innan det var dags att åka till bussen. Vinkade av Madeleine och ser fram emot nästa gång hon kommer upp :-)


I går var jag på en magnetröntgen-undersökning... Det var ingen rolig upplevelse! Jag kom in mycket försenad, inte pga mig utan säkerligen någon som fått klaustrofobi och tagit tid på sig där inne... Hon kopplade upp mig till kontrast-vätska, hörlurar och en larmknapp. Låg rätt bra på britsen, men visste ju att jag skulle in i tunneln :-( Hon körde in britsen en bit i tunneln, jag fick fullkomligt panik!!! Man ligger med axlarna mot tunnelns sidor och taket 1 dm från ansiktet - HJÄLP!  Jag insåg att det här kommer jag inte att klara seende, så jag blundade och försökte andas. Hon fortsatte köra in mig i tunneln och sedan satte eländet igång - det small och skakade, lät som man blev upphackade (vilket man ju blev i och för sig men mer bildligt) och var allmänt jävla otäckt. Jag blundade stenhårt hela tiden och grät... Det tog 45 min där inne. Sedan fick jag komma ut i friheten igen och jag sa till sköterskan att ska jag göra om det här så ska jag ha lugnande, men hon hade inte märkt att jag var så skärrad.


Överlevde denna undersökning och åkte skakig hemåt, gjorde i ordning fika och tog med Mats (som var ledig och myste med Leia), grannen och goda vännen Zamba och Nettan till skogen. Vi gick till Överjärva gård och kollade på höns, hade glömt Leias koppel så vi såg inte på lammen :-( Det blåste och var lite kallt så vi gick snart hemåt. På vägen hem möter vi det första vårtecknet;


en huggorm


gissa om Nettan blev rädd, hon är extremt orm-rädd och inte blev det bättre av att möta en på 1,5 m avstånd... En fet mamma-huggorm och sakterliga ringlade upp till ett stenrös och en solstund. Hon hade nog hela magen full med ungar, för hon var jätte-tjock och stor. Men slö som de ju är på våren, så hon märkte nog inte oss. Mäktigt att se i alla fall, tycker jag som inte är orm-rädd...


Sen hade vi en helvetes-stund med Leia, det var klo-klippning på schemat och det är ju den enda sak som inte funkar med Leia - hon blir galen och tror att vi ska hugga av tassarna. Hon flämtar, tjuter, rycker och kryper. Men 1,5 timme senare samt en pulpa-klippning med stort blodvite så var vi klara. Nu smyger hon runt här och hörs inte när hon går :D


Det var lite om senaste tidens bravader. Må gott och sköt om er.


Många kramar, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards