Alla inlägg under mars 2009

Av Therese Bergsmo - 11 mars 2009 00:00

... eller i alla fall på den vita mattan :-( Han kom ju hem i måndags efter att varit och uppvaktat Brisa. Han var trött, gossugen och smal så han verkar ha legat i med det han skulle göra. På natten skiter han ner vår vita matta i sovrummet, både Mats och jag (samt Leia så klart!) vaknade av att det luktade allt annat än hallontårta. Mattan och katten åkte ut, och vi försökte sova vidare. Förmodligen har han käkat Brisas mat och då är det väl inte konstigt om han blir kackig i magen. Det går ju inte att få honom att låta bli hennes mat antar jag :-) De har väl käkat som Lady & Lufsen, det lilla kärleksparet.


Igår fick han sin duschning och luktar numer som en nyponros igen. Han är fortfarande trött, men det tar han igen på soffan. Det är väldigt skönt att ha honom hemma igen, han är så sällskapssjuk och älskvärd så vi gosar mest hela dagarna.


Jag är irriterad på snön, det får mer än gärna bli vår nu, men det känns långt borta. Man kunde ju ana solen och värmen för några dagarn sen, men idag är det ju rena vintern *grrr* Leia älskar det så klart, men jag stör mig på att det kom snö igen...


I örvigt händer inte så mycket, så jag skriver mer en annan dag :-)


Kram, Therese

Av Therese Bergsmo - 9 mars 2009 00:00

Nu har det gått så där lång tid emellan inläggen igen, förmodligen för att man har för mycket runt omkring sig...


Simba är i alla fall iväg och parar igen, dag kommer han hem efter ett antal dagar med sin dejt S*Hallongläntans Brisa Bohème, en vacker dam som vi hoppas det blir fina bebisar efter. Men Simba är lite rolig, för efter 4 dagar så har han tröttnat, han står och skrapar med tassen på dörren och vill ut från det rum de är i hos Åsa. När de går in till honom så parar han Brisa igen, inte som hos Erica där han bara ville mysa och gosa när han såg Erica - inte para...


Leia har haft en period med massa kräkningar, hon har kräkts upp maten flera gånger de senaste dagarna. Fräsch som hon är så käkar hon upp den en gång till (den är väl lagom uppvärmd...). Har börjat med att lägga hennes mat i blöt så hon äter lite långsammare, hoppas det funkar bättre. Hon slänger i sig maten som en galning, förmodligen för att hon nuförtiden får lite mindre mat pga hennes lilla viktuppgång. Men det är väl som med människor, ämnesomsättningen sjunker ju äldre man blir (det är i alla fall ett stenhårt argument jag kör med!)


Alexandra har varit massa sjuk och hostar fortfarande, men går i skolan. Jag hoppas hon kryar på sig snart så hon får tillbaka orken. Mats jobbar på som vanligt - full rulle på jobbet. Och jag pular vidare med mina grejer. Vi försöker gå i skogen med Zamba när vi kan, hon är en sån fin och trevlig hund och vi har väldigt trevligt ihop med hennes matte och husse.


Men häromdagen hände en irriterande sak; en granne satte upp en lapp i porten om hundar som springer lösa och stör både på gården och i trappen. De ställde till det med barnen också - jag minns inte den exakta ordföljden här, men det var inte populärt att ha lös hund det gick det ut på i alla fall. Nu tror jag mig veta vem den personen är som sätter upp såna här lappar, för han kom fram till mig när vi höll på att flytta in och sa otrevligheter om Leia; att vi skulle hålla henne kopplad för han ville minnsan inte att hans barn  skulle bli uppätna. Ni som träffat Leia vet vilken underbar hund hon är, hon käkar inte småbarn till frukost... Hon har dessutom den goda vanan att aldrig gå fram till någon - varken hund eller människa - när vi är ute och går, så därför får hon gå lös jämnt. Hon håller sig vid min sida, lyssnar när jag kallar in henne och beter sig ofta bättre än både människor och barn. Det här retar mig supermycket, för jag tycker att vi hundägare får mycket skit som inte alla förtjänar. Det finns många i vårt avlånga land som inte borde ha hund, så är det ju, men vi som har lydnad på vår hund och full koll varför ska vi få skit för att några missköter sig? Och en annan fråga; katterna... Vad gör man åt dem? Ingenting, men en katt skiter i barnens sandlådor och både barn och hundar får det i sig - är det bra?


Nej, nu har jag klagat klart på grannen, nästa gång jag ser honom så ska jag fråga om han inte vågar säga till mig personligen eller vem det nu är som han är sur på - det bor ju flera hundar på gården...


Må gott och ta hand varandra.


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards