Alla inlägg den 25 april 2009

Av Therese Bergsmo - 25 april 2009 17:11

Vi har ju redan fått tillgång till lgh, så nu har städning och flyttning påbörjats. Städning av den nya lgh pga att de innan nog aldrig sett en trasa, än mindre något rengöringsmedel... Den spisen var inte att leka med kan jag säga, badrummet vill jag inte ens kommentera pga att jag är lite äckel-magad och då skulle behöva gå iväg hela tiden och inte få nåt skrivet... I vart fall som helst så har jag nu städat badrummet, väggar och golv, handfat osv. Det luktar mycket fräschare och jag skulle nog nu kunna tänka mig att duscha där inne.


Ugnen var en historia för sig som förmodligen inbegriper en explosion, nej där säger jag nog fel; det var nog flera explosioner som skett där, med div mat av oidentifierbar karaktär. Det var många timmar med Mr Muscle och Såpa som fick det att likna en spis igen. Nu ska jag bara klaga till kvartersvärden så han får fixa nya plåtar.


Mats gjorde ett jättejobb med fönstren, det var knappt man såg ut genom dem innan, men nu är de så fina så fina. Hela lgh känns helt plötsligt lite mer ren, nu när man ser ut igen :-)


Idag var det stort jobb med flytt av förråd. Det här med förråd är något som jag ofta drar mig för att ta tag i, än mindre flytta... Men nu bestämde vi att vi kör det först så har vi det värsta gjort. Så det var ett antal vändor med Pärlan (skrutt-i-bang-bang) med kartonger och annat som ska vara i förrådet. Pga att det nya förrådet är så otroligt mycket mindre än vårt nuvarande så fick vi slänga en hel del. Ett antal vändor till olika sop-stationer stod också på listan för dagen. 


Men nu är det klart, och vi sitter helt färdiga i soffan och slickar sår och jämför skador. Det är konstigt vad mycket man kan göra sig illa när man flyttar, jag tror inte jag har ett enda finger som har den storlek det borde... Mats har haft kramp i en arm så han knappt kunde röra sig, Alexandra är blodig på nästan alla fingrar.


Ja, just det, vad har Alexandra nu gjort idag? Jo, hon har varit jätte-dutta och börjat förarbeta på i sitt rum. Hon ska själv måla om där och göra fint, och de som bott i lgh innan har lyckats borra i varenda vägg samt satt upp ett mycket komplicerat nät av självlysande stjärnor i taket... 


Ikväll ska vi fira vår bedrift med lite kalv-entrecot och pommes och bea.sås - det godaste jag vet att äta. Tar ett glas rött till och bara njuter. Till F finns det Budapest-stubbe. F är viktigt för Mats och glädjen visste inga gränser när vi hittade stubben ;-)


I morgon ska vi flytta balkongen, dvs alla blommor vi har där ute - det är en liten oas som hela gården pratar om :-)


Många kramar i kvälls-solen som skiner och VÄRMER fortfarande :-)


/ Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards