Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Therese Bergsmo - 25 maj 2009 14:16

Shit, jag skrev precis ett låååångt inlägg om vår rymmar-katt och så sätter jag handleden på "mus-knappen" (laptop) och allt försvinner och datorn/hemsidan erbjuder mig att skriva nytt inlägg *grrrr*


I vart fall som helst höll vi nog på att bli av med Simba igår, han klättrade ut genom en blomma, ut på fönsterbläcket. Det regnade och känns som att det borde varit halt där ute... Det som hände var att jag lagat mat med följden att alla fönster behövde öppnas (när det är svart så är det klart!). I köket har jag inte hunnit fixa myggnät ännu så jag ställer en massa blommor ivägen. Står och diskar och pratar med Alexandra, hon får då syn på en katt-bakdel i en av blommorna (det är en paradisblomma vi fått av min mamma som sitter på en båge). Blomman är ganska vildvuxen, men Simba tränger sig igenom blom-bågen och ska gå ut... Alexandra får precis tag på svansen när sista tassen är på väg igenom.


Jag har ju alltid hört att Ragdolls är lite små-korkade och att det INTE passar som utekatter pga att de är så godtrogna... Men att han skulle ge sig ut på fönsterbrädan på 4:e våningen trodde jag nog inte ens i min vildaste fantasi. Men nu vet jag ju bättre!


I morse var jag ner i källaren och hämtade upp kompostgaller och satte i balkongfönstret så han kan ligga där och spana på fåglar. Senare blir det ett inköp av myggnät att näta in små-fönstrena med...


Vad har annars hänt? Jo, fastan gick åt skogen, jag mådde hemskt dåligt och stod inte ut mer än ett dygn. Simba har fått ny klätterställning som står på balkongen och där han just nu ligger och spanar (foto kommer senare). Vi har köpt flyttstädning och fick det gjort i torsdags, mycket skönt och inte så fasligt dyrt som jag trodde... Snart är allt klart med gamla lgh och vi kan lämna tillbaka nyckeln. Vi har fixat lite i nya lgh också så klart, köpt nytt överdrag till soffan - blev en helt ny soffa :-) Sen var vi en kortis till Bjurö i går och planterade rabarber samt skördade lite från gamla plantan så det blev paj igår *smaskens*. Både Leia och Simba var med dit, Simba i sin sele. Han åker både bil och båt som om han aldrig gjort annat samt går promenaden från byggan till huset själv. Sen får han vara bunden vid nåt träd och titta på fåglar och kvittra :-) Alexandra tog massa bilder som kommer senare! 


Nu måste jag gå och kolla om det brinner nånstanns för det luktar brandrök och brandkåren tjuter....

många kramar till er alla!

/ Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards