Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Therese Bergsmo - 1 juni 2009 07:00

I helgen var vi på Bjurö. Förra veckan bjöd inte på några större sensationer, katten höll sig på mattan och Leia var allmänt trevlig som vanligt. Bilderna från förra Bjurö-resan har ännu inte lyckats komma in i min dator från dotterns... Hon mailade över dem och där tog det stop med tekniskt kunnande för min del, vet inte hur jag ska få in dem i min dator och kunna lägga ut dem här. Har bett dottern lägga in bilderna på ett externt minne, men skola och musik tar upp mycket tid nu.


Nu kommer jag ju på att det visst hände massa skoj förra veckan! Alexandra var på anställningsintervjuv för ett sommarjobb och fick det! GRATTIS!!! Hon börjar efter midsommar och hur länge det sen blir får vi se, hon är även erbjuden att jobba kvällar och helger på det här stället. Nu ska hon först bara utvärdera det här jobbet, för det innehöll både fast lön och provision och där kan det ju vara knepigt att dra in pengar...


Sen var det Vårfest i Sundyberg, det är full rulle längs hela Sturegatan (som är avstängd för trafik) med massa försäljare och olika jippon. Bland annat var musikskolan där och Alexandra sjöng flera låtar. Hon har en otrolig röst och en låt var så fint sjungen av henne så inte ett öga var torrt. Min duktiga, fina dotter - jag är stolt över dig!!!


I helgen var vi som sagt på Bjurö, en underbar helg med mycket sol och värme. Simba var ute mest hela tiden och spanade fåglar, kopparormar och möss. Han sitter i band så han kommer inte så långt, men livet är riktigt spännande på landet vill jag lova.  Han blev så till sig i trasorna så en fetsvans dök upp - jag som trodde att han hade slutat med det sen kastreringen...


Leia blev ju så klart fort varm och vi sköljde henne med slangen. Tyvärr drog hon på sig en vattensvans, så nu hänger svansen som på en elefant och hon har ont...  Nu blir det några dagar med smärtstillande och värme på svansen.


Vi klippte gräs, tvättade tak och skurade verandan i helgen. Dessutom hade vi grillning var kväll och både åt och drack gott. Trevlig helg med massa sol - jag är lite röd på div ställen, men Alexandra klarade sig bra tack vare att hon smörjde in sig :-) Mats har nåt super-pigment så han bränner sig aldrig...


Ha det gott allihopa och håll ut till tekniken kommer ikapp mig med bilderna ;-)


Kram, Therese

Ovido - Quiz & Flashcards