Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Therese Bergsmo - 4 juni 2009 07:33

Den här veckan har det inte hänt så mycket. Det blev en chock-omställning i vädret, från 28 grader ena dagen till 8 nästa... Leias vattensvans försvann igår, det var skönt för hon har haft ganska ont och har därmed haft svårt att sitta. Hon har fått Ipren av mig så inflammationen skulle lägga sig samt att smärtan skulle lindras, jag tror att det har hjälpt en hel del.


Simba vill bara gå ut hela tiden nu, han står vid ytterdörren och skrapar försiktigt med sin lilla tass. Han hårar nåt jävulskt nu också och jag funderar på att köpa en Furminator, ska tydligen funka bra på underull. Men samtidigt är jag lite rädd att den ska förstöra hans päls på något sätt, han ska ev. ställas ut i höst... Men prova kanske man vågar?!


I tisdags var jag med Monica, Mats mamma, när hon tatuerade sig. Hon har aldrig gjort det men funderat i många år på att göra det. Nu blev det en mycket söt liten ros på höger axel, jättefint arbete av tatueraren; Rikard på Lilla Gatans Tatuering. Jag var med som stöd, men jag tror inte att det hade behövts egentligen - Monica klarade det där galant och det gjorde inte så ont som hon hade trott :-)


Roligare än så här har vi inte haft det, hittills. Men till helgen väntar roligheter; Madeleine kommer upp på fredag - ska bli mysigt att träffa henne igen! På lördag ska Alexandra sjunga på Nationaldagsfirandet här i Sundbyberg. Blir det fint väder brukar det vara ca 25.000 pers så lite nervös är hon allt... Men det behöver hon inte för hon sjunger så fint så alla kommer att bli rörda.


Ha det bra allihopa och sköt om er!

Kram, Therese

Skapa flashcards