Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Therese Bergsmo - 17 juli 2009 07:25

Gårdagen var upp och ner vänd hela dagen... Det hände massa och det började roligt och spännande och slutade inte lika kul.


På morgonen tittar jag runt lite på olika bloggar och hemsidor för att se om det är några nyheter, och vad får jag där se? Jo, en enormt söt liten blå mitted hona som var åter till salu igen, hon hade flyttat till ny ägare, men av någon anledning hade det inte fungerat så hon var tillbaka hos uppfödaren. Jag har ju en liten dröm om en mitted och då gärna blå. Mats är enormt förtjust i blå Ragdoll, så det passade ju oss bra :-)


Ringde upp uppfödaren och pratad med henne, katten verkade lovande och vi skulle åka och titta på den senare på dagen. Enda jag funderade lite över var om Simba skulle ha fått ur alla hormoner ur kroppen eller inte, men det vet man ju inte förrän man provat och eftersom jag är hemma på dagarna så tänkte jag att då kan jag hålla koll och hjälpa den lilla nykomligen.


Det här skedde ganska tidigt på morgonen. Sedan kom Alexandra upp... Hon hade då utslag över hela kinderna, halsen, ner på kroppen, armarna, händerna och fötterna. Jag blev så klart orolig och tog fram läkarboken, vi ringde närakuten och fick en tid. I läkarboken hittade jag mässlingen, det var väldigt likt - ända tills vi kom på att hon är vaccinerad mot det. Sedan nässelfeber eller nässelutslag, men hon hade nog ingen feber (i det här läget ballar feber-termometern ur - inget batteri). Det kliade något grön-jävulskt och hon var klart irriterad och livet var väl inte på topp. Dessutom missar hon jobb och därmed pengar in... 


Hos läkaren var vi ca 45 sekunder, börjar förstå den här debatten som varit om korta läkar-besök. Han tittade på henne, konstaterade nässelutslag och undrade vad hon ätit eller kommit i kontakt med. Hon har ju allergi mot div pollen och därmed lite kors-alleriger på olika mat. Men hon hade inte ätit något konstigt, hade inte kommit i kontakt med någon konstig blomma eller så. Det enda som vi kunde komma på var att hon bytt lakan och att det börjat i och med det. Vi hade tvättmaskin på förra stället i lägenheten, men här fick den inte plats så vi tvättar i tvättstugan. Det kan ju då hända att man får med andra människors tvätt- och sköljmedel i sin egen tvätt. Det här tror jag är vad som hänt. Så det blev till att konstatera att vi behöver egen tvättmaskin så Alexandra slipper såna här utslag igen... 


På kvällen åkte vi ut till div ställen för att titta på tvättmaskin, det verkar inte direkt som att det är lågkonjunktur och att företagen försöker sälja med alla medel till de få kunder som kommer in i butiken... På alla ställen fick vi själva gå och leta upp en säljare och be om hjälp, men knappt ens då fick vi hjälp. Vi hittade en bra och prisvärd tvättmaskin på ett ställe, de hade den på annons och mycket nedsatt i pris. Men de hade inga hemma, och kunde inte säga när det skulle komma in nån heller... Det kallar jag service - NOT!


Idag fortsätter letandet efter tvättmaskin, vi får hoppas på bättre service och tur den här gången.


Så det var dagen som började roligt med ett ev. kattunge-köp och slutade med tvättmaskin och inte katt... 


Men på kvällen kom Monica & Oves katt Svartis, så en till katt kom in i hushållet :-) Han ska bo här några dagar när de är bortresta. Simba tycker att det är jättekul med en kompis och försöker busa med Svartis, men Svartis är en 17 år gammal herre som inte är så bus-sugen längre. Simba är bara jobbig och han fräser så mycket han orkar under täcket som han ligger under... "Kul leksak som både rör sig och låter", tänker Simba. Så nu har jag kompost-galler emellan och stänger dörren när jag inte är i närheten, Svartis måste få lugn och ro på ålderns höst.


Ha det bra allihopa, och en super-trevlig helg!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards