Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Therese Bergsmo - 22 juli 2009 07:08

När jag kom in till Svartis efter bloggandet så hade även han kräkts... Torka spyor fortsatte alltså.


Sedan flöt dagen på, Alexandra och jag var ute och handlade lite mat och massa hallon - dodas!! Hon kollade på nån film och tog det allmänt lugnt, jag läste nån bok. 


Sen strax innan Mats kommer hem från jobbet så hör jag hur Simba studsar runt på balkongen efter en fluga. Han älskar att jaga flugor, smyger runt - eller rättare sagt; han kryper runt på låga, låga ben, svansen längs marken och öronen på helspän, ögonen ser helt vilda ut... När han kommer in från balkongen så slickar han frenetiskt på ena framtassen, jag tar upp honom och kollar vad som hänt. "Tummen" har fått sig en rejäl törn och blöder lite, ser ut som att klon lossnat lite från pulpan, men det är svårt att avgöra vad som hänt. Jag tar med mig Simba till Alexandra och vi ska undersöka honom tillsammans, kollar tummen och ska kolla andra tassens tumme som referens för att se hur det SKA se ut, men se där var samma skada... Han har förmodligen kastat sig upp mot inglasningen och fastnat med klorna på nåt sätt. Hur förstår jag inte för klorna är inte särskilt långa. 


Det blir till att åka till vet idag och kolla upp det hela. Jag som har fullt skägg ändå idag; hud på fm, tvättmaskinen mitt på dan och vet. på em.


Svartis åkte hem igår, Monica & Ove kom och hämtade honom på kvällen. Gissa om han blev glad att se dem, nu fick han äntligen komma hem och komma ut. Han går ju ute hemma hos dem och att sitta instängd var nog inte hans melodi.


Ha det gott allihopa, så ska jag försöka överleva den här dagen.


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards