Alla inlägg under juli 2009

Av Therese Bergsmo - 9 juli 2009 10:14

Jaha, nu går det så där långt mellan gångerna igen. Jag vet inte riktigt vad som händer, för här händer det ju grejer så egentligen borde jag väl kunna skriva oftare...


Simbas små bebisar växer och frodas, gänget är 12 v till helgen och det börjar bli dags att flytta hemifrån. Misstänker att Alexandra (Mozzarellas matte) tycker att det är jobbigt, men en unge ska hon ju behålla. Jag har inte fått ihop dagarna så att jag kunnat åka och titta på dem, ja, jag vet jag har haft ca 8-12 veckor på mig... men tiden har inte riktigt räckt till :-(


Simba blev också pappa igen för ca 2 veckor sedan, en liten kille blev det. Men det var dramatiskt och jobbigt för Mia som har Sky och för Sky också så klart. Sky kom igång med värkar, men det hände inte så mycket mer, hon kämpade och kämpade men det bidde ingen bebis. Till slut åkte Mia till vet med Sky och de akut-snittar henne, bebisen mådde inge vidare inne i magen. Sky blev också kastrerad i samma veva och vet. trodde väl inte att chanserna för den lilla ungen var så stora. Men han har piggat på sig rejält och har överlevt de första 2 kritiska veckorna. Såg en liten bild på honom igår och han är ruskit söt :-) Den katten kommer att bli ompysslad vill jag lova, ensam i kullen och med den starten - alla vurmar lite extra för honom.


Leias liv går sin gilla lunk, när det var som varmast hade hon det lite tufft, men vi duschade innan långpromenaderna och hade massa vatten med samt att vi har en bäck hon kan bad i. Simba var också lite låg i aktivitet när det var som varmast. Han fällde massa hår, Leia med för den delen, så vi hade en vit-brun matta överallt... Jag hade fått tips om Furminator och körde det på både katt och hund. Simba såg inte riktigt klok ut efteråt, så den missen gör vi inte om :-( Den tog bort underull och han blev en slank liten kisse utan nåt hår såg det ut som, men det växer ut igen. Tydligen var det ingen hit att köra Furminatorn på utställnings-djur, vår vän Zamba hade också fått sig en omgång och som den Berner-sennen hon är så fick hon samma resultat; hårlös och konstig... Men på Leia var den utmärkt!!! Hon fick loss massa ull som hade alla möjliga färger, trots att man tycker att hon är svart och brun. På halsen är hon t ex grå, men det tror jag beror på att hon blivit rakad där så mycket vid blodgivningarna.


I midsommar var vi på Bjurö, det var halv-bra väder men vi hade mycket trevligt. Lägger ut en massa bilder i slutet av bloggen.


Alexandra har fyllt år, 17 år, stora damen ;-) Vi firade henne på Djurgården med tårta; White Lady som min mamma cyklade ut. Det var en otroligt het dag så vi satt vid vattnet och myste. 


Alexandra har också ett sommarjobb nu som hon sliter med var dag. Hon sitter som telefonsäljare inne i stan på nåt företag som säljer stöldskydds-grejer till bilar. Jag är lite dåligt insatt, men hon har en grund-timlön och tjänar provision per såld försäkring. Vissa dagar går kanon, medans andra är lite trögare, nu i juli verkar det vara lite trögare, men folk kommer väl hem från semestern snart :-)


Idag fyller jag år, och vi ska fira med min mamma och hennes Robert på restaurang i Sumpan. Ska bli riktigt trevligt! Alexandra jobbar på kvällen så hon följer inte med, men vi har firat nu på morgonen med mannagryns-gröt. Jag fick också jättefina bad- och massage-oljor av henne. Av mamma har jag redan fått en massa saker som jag verkligen behöver - super!!! Av Mats har jag fått en jättefin Peak Performance-blus och det ligger ett paket i köket och väntar, men jag får inte öppna förrän ikväll :-(


Nu till alla bilder;


Vi står på Waholms-bryggan och väntar på båten. Alexandra ska åka hem till sin pappa och fira Midsommar.

Som vanligt har vi våra djur med oss, Simba går som en hund med oss hela vägen.


Leia sitter och njuter i blåsten, man ser att hennes öron lättar lite...


Se vad öronen flyger :-)


Simba spanar ut över vattnet, han är en mycket nyfiken katt.


"Syrran, vi kollar om det går att bada här!"

Leia brukar få blöta tassarna här när vi går ner till bryggan.


"Äh, jag lägger mig och rullar på betongen istället."

Varför är det så skönt att rulla sig på betong?


Spännande att kolla på alla båtarna.


"Äh, måste tvätta mig lite"

Simba har en hund-sele på sig, annars backar han ur alla selar, men den här sitter fast.


Simba stryker sig mot Leia, men jag tror inte Leia är så nöjd... Men så här gör Simba jätteofta, stryker sig mot hennes framben och bog. Ser ni vind-virvlarna i pälsen?!


Snyggingarna!


Simba ska stryka sig igen och mjauar som vanligt. Jag har aldrig varit med om ett katt som pratar så mycket, och svarar när man pratar med honom!


Love each-other!


"Man blir trött av att ta hand om huligan-lill-brorsan"


"Står här och spanar lite och pratar så klart ;-"


"Hallå, någon som kan prata lite tillbaka med mig?"


Här sitter vi samlade och väntar på båten, tur att Mats tog med kameran så han kunde ta ca 100 bilder...


Snygg pose på Leia, ibland ser hon lite dum ut... Simba försöker hela tiden smita, för det är inte kul att sitta i knät!


"Äntligen fri så jag kan spana ut över havet!"

"Annars kan man spana lite bakom huset"


Det var rätt blåsigt... Ryggsäcken sitter på ryggen, inte tvärtom!


"Är det någon som förstår hur jobbigt jag har med den där lilla vita, han tom trasslar in sig i mitt öra!"


Här kommer Skarpö för att hämta Alexandra, lövad och fin dagen till ära


 Alexandra går på


Och åker in mot Waxholm


Sill-lunch på verandan - smaskens!


Ove hade köpt en ved-klyv och den roade vi oss med väldigt mycket. Det var ruskigt roligt att klyva ved, och inte så bra väder så vi körde på...


Så här mycket blev det när vi var klara, en rejäl hög.


Här har vi staplat upp den snyggt mellan träden, tyvärr välte ena stapeln i vinden så nu ligger det inne i vedboden


Det rakt fram är också nyklyvet tillsammans med det på bilden innan, efter raset var boden full med ved...


Simba myser på Bjurö, och som den innekatt han är så måste han ha toa-lådan ute - "det går inte att kissa i gräset!"


Snygg gap, så här ser man Simba mest - snackandes för fulla muggar...



"Jag är väl tyst då och ser grym ut"


"Snälla, klappa lite på mig, ta upp mig, vad som helst bara ni bryr er om mig"

Simba kan känna sig lite ensam om han står bunden vid nåt träd och vi inte sitter precis brevid - han vill alltid vara med!!


Soligt och snackigt


Så här trötta är de efter en helg på Bjurö, sover sked



Det var lite som oss i alla fall!


Ha det gott och ta hand om varandra.


Många kramar, Therese




















Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards