Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Therese Bergsmo - 31 augusti 2009 14:05

Har inte all tid i världen att skriva så mycket nu, men tänkte att jag i alla fall vill visa att vi lever ;-)


Semestern är slut idag för Mats, Alexandra började skolan i torsdags och det med en rivstart... Känns tråkigt att semestern är slut, men samtidigt ganska skönt med rutiner igen, även om vi hållit en hel del rutiner under semester; som att gå upp tidigt (Mats är ju otroligt morgonpigg och alert ca 06), tidiga morgon-promenader och så vidare... Och självklart tidigit i säng ;-) Vem orkar vara uppe länge med såna tidiga mornar och sånt tempo? Nej, skämt å sidor, vi har tagit det en hel del lugnt och vilat och solat när solen skinit. Augusti är ett hett tips att ta semester i, det har ju varit otroligt varmt!


Bilder från semester kommer sen, det tar typ 100 år att ladda in bilder...


Sen till vår lilla överraskning, Simba har fått hem sin ena dotter; S*Cheesericas Blåsippa, gå gärna in på hennes sida och dreggla lite innan jag kommer med färska bilder;


http://www.cheeserica.com/kattungar3/nr4.htm


Här får hon heta Tyra och hon är världens sötaste, tuff som få också... I lördags kom hon hit, Simba var väl så där halvnöjd över tillskottet och hoppades på att han bara skulle vara McDonalds-farsa över helgen. Han försökte uppfostra henne så hon skulle sköta sig de 2 dagar som han trodde att det skulle bli, men nu idag är han bekymrad; hon är kvar!!! Jag har försökt förklara för honom att hon är här för att stanna och se då la sig lugnet lite grann. 


Tyra är stentuff, hon ligger och smyger på Simba, hoppar på honom när han minst anar med fatala konsekvenser. Simba, som väger 5,5 kg, och Tyra som väger 2,2 kg har en ganska ojämn brottnings-match som Simba oftast vinner - Tyra skriker rakt ut i förskräckelse och jag kommer och räddar... Ni kan tänka er att det är cirkus här?! När jag inte kan har full koll och är nära dem så delar jag faktiskt på dem, Tyra in på Alexandras rum. Alexandra är nog ganska nöjd, för hon har äntligen fått en kompis att sova med, de har jättemysigt ihop. Men en hel del busig är hon allt :-) Inte alla nätter som förflutit i bara sovandets tecken...


Idag ska Leia och sim-träna, vi ska göra det i förebyggande syfte så att hon håller ihop fint även när hon blir lite äldre, hon är ju snart 6 år... Det ska verkligen bli kul att se vad hon tycker om det! Hon har även övertalat husse om att man måste få McDonalds efter träningen, men jag vet inte det jag... Hon har packat sin lilla väska med handduk och täcke så hon inte får vattensvans. Rapport kommer!

Må så gott nu allihopa, så hörs vi snart igen!

Många kramar, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards