Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Livet rullar på...

Av Therese Bergsmo - 16 september 2009 07:04

Simba har återkommit till sina gamla takter och mer än det till och med. I morse var han med husse i duschen ingen, det har han inte varit på läääänge. Låg på tvättmaskinen och myste, eller under tvättstället. Sen var det bords-läge vid frukost tillsammans med Alexandra och mig. Tiggde kalkon som vanligt :-) Just nu ligger han bakom lap-topen, på ett tangentbord till den andra datorn...


Leia fick sina öron rengjorda igår av husse så natten har inte varit lika kliig :-) Vilket var skönt för mig för hon väcker mig var gång hon skakar på huvudet... Hon fick nog i en del vatten vid simningen i måndags så i fortsättningen blir det till att ha fet-vadd! Hur gick då simningen? Galant!! Hon fick gå dit så hon var uppvärmd, krok-Therese tog bilen... Jag sitter utanför och väntar på dem, ser en glad Rottweiler komma dragandes på husse och tror att hon är glad att se mig, tji fick jag. Hon skulle till simningen "badet" som vi kallar det och hon vet vad vi menar. Väl nere sätter hon sig och tjuter rakt ut, men vi är tidiga så vi får vänta en stund innan vi får komma in. Det är en rottis-hane som simmar innan och han plaskar vill jag lova, det hördes ut i väntrummet samt att husse och matte kom ut helt dyngsura efteråt. Till slut blir det vår tur, Leia störtar in, springer upp för en trapp, som är för oss 2-beningar, och börjar trampa runt hela bassängen - hur kommer man i?? Vi får försöka få ner henne till marknivå igen för att duscha av henne, men då tar hon istället rampen upp, som är för de 4-benta. Att backa på den är inte det lättaste, så Mats får lyfta ner henne. In i duschen. På med flytväst och fram med den fula krokodilen (som blivit en favvo), upp för rampen - igen! Sen ner för rampen till vattnet, här stannar hon när hon känner vattnet. Tvekar lite, slänger i krokodilen och snart är hon i vattnet. Simmar 5 minuter, vilar någon minut, simmar 5 minuter till. Sen tränade vi på att ta sig i bassängen smidigt... Första ihoppet var med huvudet före, framtassarna försökte nå botten och hunden sjönk. Ja, inte så smidigt som ni hör. Vi tog upp henne för rampen, vände (en konst för en stor hund på denna lilla yta), slängde krokodilen och till slut kom hon på att hon kan kasta sig ut i vattnet och därmed hålla huvudet ovanför ytan. Bravo!


Nu till en intressant sak som hände här hemma igår och idag. Vi har ett eget avlopp till min älskade tvättmaskin, där blev det stopp häromdagen, eller rann lite dåligt rättare sagt. Så det rinner ut massa vatten på golvet. Hörde av mig till hyresvärden och det kom någon reparatör på sen-eftermiddagen. Jodå, en hel del hundhår satt det i vattenlåset, han gjorde rent och åkte. När han satte tillbaka vattenlåset tyckte jag - med mina amatörmässiga ögon - att han satte det upp och ner och då börjar jag misstänka att det här kommer ju gå och fanders... Jodå, mycket riktigt, i morse vid första tvätten så står vattnet som en kaskad upp ur röret... Så nu är det bara att hoppas på att de kan komma snart igen!


Lite om livet hos oss, idag ska jag prova på Yoga för första gången i mitt liv, ska bli riktigt spännande!

Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards