Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Therese Bergsmo - 2 oktober 2009 13:34

Jag stod häromdagen och stekte pannkakor, försöker att steka ett helt gäng när jag ändå osar ner hela lägenheten så det inte blir för ofta... Så jag stod i drygt 2 timmar och stekte, bara en panna - jag vet det är effektivare med 2 pannor, men vi har bara 1 bra Rynkar på näsan


Så jag gjorde smet, lite nyttigare med grahamsmjöl i (ca hälften av mjölmängden) och ställde mig tillrätta vid spisen. En sak jag kommit på när jag steker pannkakor är att man kan ju läsa undertiden Skrattande Så jag läste och stekte, läste och vände, läste och stekte - ja, ni förstår själva! Toppen att få tiden att gå lite fortare än att bara stå och glo i pannan... Läste då ut "Flickan som lekte med elden". Toppenbra bok!! Jag har läst den första boken "Män som hatar kvinnor" men tyckte den var lång och seg, så jag har inte brytt mig om de andra böckerna. Men så såg vi filmen på dvd ("Män som hatar...") och jag tyckte den var kanon!!! Så fort som attan satte jag igång att läsa bok nr 2 eftersom vi vill se den på bio så snart som möjligt. Nu är jag klar och bion är inbokad i helgen Kyss


Här kommer ett bildbevis;


 

Ja, på pannkakorna alltså...



Jag yogar vidare, idag körde jag ett längre pass och höll på ca 45 min. Efteråt var jag svettig, varm, törstig och fullkomligt lugn och harmonisk... Flum, flum kanske ni tycker, men jag lovar det här ger resultat. Det jag däremot märkte var att man ska inte duscha och göra sig i ordning innan yogan, man svettas och grinar (jag kör en hjärt-meditation som gör att tårarna bara sprutar) så mascara flöt efter kinderna. Men det blev å andra sidan helt fel tid på yogan idag, helst gör jag den direkt på morgonen innan frukost, men det blev lite omvänt idag pga div sjuk-besök...


Leia har också tagit det här med yogan på riktigt stort allvar, hon passar på så ofta hon bara kan. Men jag misstänker att hon mest gör djupa andetag, snarkningarna hörs över hela lägenheten... Det där med ryggflex eller fix av spinal-vätskor är inget för henne Obestämd


 


"Se så fint jag rygg-flexar. Sida, sida"




"Lägg av, jag försöker andas!!!"



Det var lite om de senaste dagarna, livet rullar på som ni märker.


Trevlig helg önskar jag er alla!

Kram, Therese





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards