Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Höstrusk-promenad med djuren

Av Therese Bergsmo - 5 oktober 2009 07:55

I helgen gjorde vi en tur med våra djur i skogen, tog lite fina bilder med en bra kamera.


Simba är så rolig för när vi ska gå ut så ropar jag bara "Simba, ska vi gå ut?" så kommer han skuttandes - även om han sover... Vi stuvade in oss allihopa i bilen och körde upp till Ursvik, det var ganska mulet och blåsigt den här dagen tyvärr, men vi njöt ändå av promenaden!



Leia poserar i profil. Husse har här gått och gömt sig och hon är på helspänn att leta...



   


"Visst är jag söt?"



Simba tar en vilo-stund på biltaket efter promenaden.


(Bilderna verkar ha kommit i omvänd ordning... teknik *grrr*)



"Här är perfekt att sitta, man har bra utsikt! Tak-surfa får liksom en annan betydelse plötsligt..."


 


Klättrar på en sten, kolla de långa morrhåren.



Simba försöker se grym ut, det blåser i pälsen också...


   


Sitter och spanar



"Nej, nu har jag poserat klart, måste kolla läget här borta!"



"Okej, en bild till då"


   


"Gör det något om jag tittar åt ett annat håll?"



"Jag är en tuff kille, klättrade själv uppför den här stora stenen!"


 


"Här klättrar jag i träd! Bygger bra med muskler ;-)"


 

Flörtar och pratar samtidigt!



 


"Försöker se så grym ut jag kan så inte räven kommer och tar mig!"


 


"Gäller att stå brett med framtassarna så jag ser stor och farlig ut!"



"Ooops, där tror jag jag såg en räv!"


   


"Jag smyger efter, han är nog bakom stockarna"



  "Njae, det här får nog Leia ta hand om!"



Fin bild i profil på Simba från i somras



Vi var också på bio i helgen "Flickan som lekte med elden" - inte lika bra som första filmen, men bra ändå. Jag hade nog lite för höga förväntningar pga att jag precis läst boken samt att vi tyckte att första filmen var så bra. Jag satt och retade mig en del på att många detaljer inte stämde helt med boken, en hel del var inte med eller ändrat. Men en se-värd film tycker jag! Nu ska jag läsa sista boken i serien.


Annars var det en lugn helg, Mats var lite dålig, jag inte så pigg och Alexandra var nog också trött. Vi kollade på Prison Break säsong 4, spännande och man har svårt att sluta titta. Vi städade också och slängde ut div mattor, det är inte fräscht med djur och mattor... Samlar otroliga mängder smuts.


Nu är en ny vecka, solen skiner lite just nu så jag hoppas på bra väder, men gärna lite kallt så vi kan njuta i skogen med Leia.


Ha det gott allihopa och skriv GÄRNA en kommentar Tungan ute


Kram, Therese

 
 
Anna

Anna

6 oktober 2009 20:35

Vackra, vackra Leia, min favvo-rottis!!! Och med ett fantastiskt temperament som dessutom matchar skönheten :-) . Och så stilige Simba-ponken förstås ;-) .
Ser verkligen fram emot att ses på fredag. Då du Therese, då skall du få lära mig aaallt om yoga :-) !!!
Ha det så gott till dess och pussa odjuren!
Kram Anna.

http://www.avikstrands.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards