Direktlänk till inlägg 31 december 2009

GRATTIS Mats på födelsedagen!

Av Therese Bergsmo - 31 december 2009 14:17

Idag fyller Mats år, vi har firat med paket på morgonen samt åkt till ett köpcentrum på dagen där han köpte en fin klocka till sig själv. Det är inte så kul att fylla år på Nyårsafton, tror jag, alla verkar ha fokus på nyårsafton mer än att han fyller år. Men några har grattat honom i alla fall...


Vi var också till min mormor och hälsade på. Hon har fått ett boende där hon får stanna, som verkar jättebra. Hon har ju demens och börjar bli lite mer snurrig så det är bra att hon har personer runt sig hela tiden. Min mamma och hennes bror har gjort jättefint åt henne där med hennes egna möbler och grejer hon känner igen. Hon har underbar utsikt från sitt fönster också så hon trivs verkar det som - även om hon säkerligen sörjer att hon inte kommer "hem" till sin lägenhet igen...


På morgonen tog vi också en promenad med både Leia och Simba. Vi tog bilen upp i skogen och skulle gå en runda vi brukar när katten är med. Men han tyckte det var för kallt så han frös om sina små tassar, eller små tassar är det ju inte - de är enorma... Så det slutade med att jag fick bära honom ända tills han förstod att vi var på väg till bilen, då skuttade han glatt mot den och hoppade in själv i bakluckan.


Ikväll ska bara Mats och jag fira både honom och det nya året tillsammans med våra underbara djur.


Jag vill verkligen passa på och önska er alla ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas att nästa år blir en lika fint år för er som jag hade tänkt att ha med min kära familj   


Kram, Therese

 
 
Ligans Talesman

Ligans Talesman

6 januari 2010 21:10

God fortsättning och jätteroligt att du kommit igång med bloggandet igen.
Kram

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards