Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Therese Bergsmo - 4 januari 2010 14:07

Idag fyller Madde tonåring    Vi vill så klart gratta henne så mycket det går, men det är långt emellan oss och vi får ta igen det när vi träffas   


Kylan och snön fortsätter. Det börjar bli lite väl länge med så här kallt väder nu, tycker jag. Det är inte enbart mysigt att gå ut, Leia fryser och vi fryser eller svettas - beroende på vad man lyckats få på sig... Leia har också svårt med skaren som är i snön och vill inte gärna gå i den, så det är vägar som gäller mest och där kan man varken göra ettan eller tvåan   


Men det är i alla fall mygg-fritt, som vi säger i familjen när man är som mest less.


På nyårsdagen var vi hos Monica och Ove (Mats päron) och fikade samt åt lite mat. Självklart hade vi våra underbara djur med. Simba har en gå-bort-toa-låda som vi transporterar i en stor IKEA-kasse. Leia tar med sig egna kulor, även om hon får en lite mindre portion när hon ska spendera några timmar med Ove vid matbordet   


Simba är strört-cool, går raka vägen in hos dem (även första gången han kom dit) och slänger sig på rygg på en matta och vill bli klappad på magen! Sen kollar han runt lite, sover en stund i en fåtölj eller blir klappad av Monica på köksmattan. Han spanar också in vad Leia får för vatten och mat, men han tar inte med sig egen färd-kost utan äter hemma efteråt   


Helgen var lugn, men den här veckan började lite mer dramatiskt... Mats går ut med Leia tidigt på morgonen och jag passar på att ta mig en sovmorgon (det är inte så gott om dem när Mats är hemma   ) Så jag stängde av ljudet på mobilen redan igår kväll utifall att min morgontidiga mor skulle ringa. (Ni ser, de förföljer mig...). Mats går ut med Leia, men glömmer nycklarna och kommer inte in igen. Han försöker ringa mig som sött trynar vidare. Han visslade nog också, för jag hörde genom drömmen att han visslade, men jag trodde Leia hade tappat bort sig   Men så var alltså inte fallet, han var utelåst och jag hade inget ljud på mobilen... Så kan det gå...


Kram, Therese & gänget

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards