Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Therese Bergsmo - 14 januari 2010 13:42

Mats har fått erbjudande att gå tillbaka till sin gamla arbetsgivare - ett erbjudande han inte kunde tacka nej till    Han skrev papper med dem förra veckan och den här veckan sa han upp sig. Eftersom han går till en konkurrent så fick han mer eller mindre gå på dagen, så han inte tar med sig en massa kunder... Mats är välkänd och uppskattad bland kunderna i kyl-branchen, så de brukar följa honom dit han flyttar. Nu får de ett nytt ställe att åka till och Mats får en otrolig utmaning med att fixa i ordning i butiken och få fint.


Stort Grattis, min prins, till nya jobbet!


Igår hade vi en ledig dag tillsammans, gick en del promenader med Leia samt åkte till min mormor på sjukhuset. Hon har fått ett boende som är anpassat för henne (jag minns inte om jag berättat om det här, så ni får ha tålamod med mig...). Hon har lite demens och alzheimers, så hon har hamnat på ett boende med stängda dörrar, något hon verkligen inte uppskattar. Men man vet aldrig när den dagen är när hon inte hittar tillbaka igen, så det blir nog bäst så här. Vi i familjen har varit där jättemycket och gått ut med henne och funnits där för henne så att hon ska känna sig bättre till mods.


Vi åkte dit igår, tillsammans med Leia, de har nämligen en "service-hund" som jobbar där på avdelningen samt två katter, så att ta med egen hund var inget problem. Vi kom upp med hissen, Leia var uppspelt som vanligt när hon ska till nytt ställe. Precis utanför hissen kommer den där hunden och nosar på Leia, jättefin och snäll tik på 10 år. Men Leia märkte inte det här, hon hade ögonen på en av katterna som stolt gick rakt fram till henne. Helt orädd katt som gick rakt fram till en stor Rottis och sopar till henne på nosen... En sköterska kom och förklarade att just den katten var så här för hon var rädd för att bli av med maten till hundarna   


Vi kom till slut in till mormor och hon var dålig, hon har astma också och den har verkligen förvärrats den senaste tiden. Men just igår såg hon oerhört hängig och dålig ut. Senare på kvällen fick hon åka till Danderyd och läggas in, hon var rejält dålig då. Men jag tror hon uppskattade vårt korta besök, speciellt Leia som hon är så imponerad av och förtjust i. Leia la sig på hennes fötter, precis som att hon kände att hon var dålig   


En sak som har slagit mig de senaste dagarna, nu när det är så halt och kallt ute. Folk kör som om de vore odödliga... Jag håller gärna avstånd och vet att på vissa ställen kan det vara isgata, fast man inte ser det. Men folk kör som om det var torr sommar-väg. Jag blir galen på dem, när jag inte kan påverka dem som kommer bakom i hög fart   


Många kramar, Therese & gänget


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards