Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Valp-bilder :-)

Av Therese Bergsmo - 16 januari 2010 15:00

Ska lägga in lite bilder från att Leia var liten bebis, samt någon på Aqi. Man satt med ett stort flin på läpparna när jag gick igenom alla bilderna från valp-tiden... Så söta och man blir så sugen på valp igen, även om Leia inte är så förtjust i valpar, så det lär dröja innan man får pussa på en valpis igen som luktar välling - för det gjorde de som valpar ;-)


 

Leia till vänster och Aqi till höger i Sälen när de var ca 4 månader. Man ser att Aqi sitter konstigt och det var ett av hennes fel, haserna bak var dåliga. Men hon såg mer ut som en rottis än Leia, Leia var mer en liten prinsessa med stora öron :-)



Aqi och Leia, 4 månader.

Aqi hade också ett fel på ögonen så hon kisade hela tiden... Samt såg dåligt.



Den största hanen i kullen, Ture kallades han hos kenneln, helmysig och stor kille som vi alla var förälskade i. Tyvärr finns han inte längre hos oss.


 

Här ligger Kahlua med alla sina valpar. Hon har samma blick som Leia har idag och det är i stor utsträckning väldigt lika varandra.



Mjölk-baren!



Här är enda bilden på hela gänget (ja, ett huvud saknas på någon av dem). Första gången de var ute vid ca 7 v ålder. Så söta!!!


 

Leia sitter och fryser lite...


 

På Bjurö, de är ca 5 månader gamla och väldigt förtjusta i varandra. Leia pussar på Aqi.


 

Sötnosarna på Bjurö, Leia sitter och Aqi ligger ner.



Några bilder att titta på och njuta av tiden när de var valpar... Fler bilder från kalaset igår kommer senare!


Kram, Therese


 
 
Anna

Anna

19 januari 2010 23:15

Hej Therese!
Åååh, så underbara bilder på Leia och Aqi. Vilka skönheter!!! Hoppas att ni alla mår bra. Har du tid att komma förbi en vända söder om stan snart :-) ?
Ha det så toppengott!
Stor kram fr Anna & Co.

http://www.avikstrands.se

 
Ligans Talesman

Ligans Talesman

21 januari 2010 07:18

Men sådär får du väl inte göra !!!!!!!!!!!!!!
*morr*
Eller voff kanske. *ler*
Jösses så söta.

http://ligans.blogg.se

 
Therese Bergsmo

Therese Bergsmo

21 januari 2010 12:52

Anna! Jag har mailat dig ;-)

Inkan! Visst är jag dum som lägger ut såna här bilder... Men jag kunde inte låta bli när jag hittade dem på en skiva i röran på skrivbordet och det dessutom var hennes födelsedag i faggorna ;-)

Kram till er alla!

/ Therese som uppskattar alla kommentarer!

http://www.bergsmo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards