Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Teknikens under?

Av Therese Bergsmo - 22 januari 2010 13:45

Jag är inte jättetekniskt lagd av mig, men jag är å andra sidan inte en som ger sig och säger att det här är inte tjej-göra - jag kan nog hugga tag i det mesta... Men ibland undrar man om man inte har lite för lite tekniska gener.


Jag har i flera månader haft problem med skrivaren till datorn. Den har inte velat starta. Jag tänkte att jag skulle säkert behöva installera om skrivare, så jag börjar med att ta bort programmet, letar rätt på en driv-rutin på nätet och laddar ner. På slutet ska man sätta i skrivar-sladden och köra igång skrivaren så vips har man skrivare igen.


Jättebra, om det hade fungerat... Jag fixa med allt möjligt, försökte både via Mozilla och Explorer med nedladdningen, chattade med supporten som föreslog att jag skulle dra ur strömkabeln en timme så skulle den nog gå igång igen. Jodå, den gick igång, men snart var den trasig igen. Jag avinstallerar och installerar igen. Vissa gånger får jag igång skrivare, vissa gånger ger jag upp efter flera timmars slit... Så nu har jag varit utan skrivare sen före jul. Jag tänkte att jag skulle göra ett sista försök innan jag kastade ut skrivaren med huvudet före och tog dotterns istället.


Jag avinstallerar.

Jag drar ur kablar, kollar strömmen, hittar en dosa (adaptern) inkörd bakom skrivbordet (jag trodde att det låg skarvdosor där som skrivaren satt i), drar ut dosan och ser då att sladden sitter inte riktigt i. Sätter i sladden.

Installerar om.


FUNGERAR!!!


Ja, tänk om jag hade kollat adaptern tidigare? Förmodligen glapp som gjorde att den funkade ibland och ibland inte. Men nu sitter ju sladden i ordentligt!


Idag har Leia och jag tagit en underbar promenad med vännerna Zamba och tillhörande matte. Vi gick i Ursvik och hundarna busade och hade verkligen roligt tillsammans. De leker väldigt lika och trivs verkligen med varandra.


När vi kommer tillbaka till parkeringen så träffar vi en snygg golden-hane. Han tyckte att vi hade snygga tjejer så han sprang fram och nosade. Leia sa till honom på skarpen direkt, så han gick över till Zamba. Där var det ingen som sa ifrån så han hoppar upp och "juckar", då blir Zamba lite arg och säger ifrån, varpå Leia tror att det är henne hon säger till och skäller till ordentligt för att lill-parveln ska hålla sig på mattan. Hanen hoppar upp igen och Zamba säger ifrån, och då fattade Leia att det inte handlade om henne, utan såg Zambas belägenhet och ställer sig helt enkelt emellan dem så han inte ska komma åt! Visst är de söta.


Nu har jag en trött hund som ligger i soffan och snarkar. Simba har intagit sin transportbur som vanligt och sover gott han med. Men det kan de behöva, ikväll kommer Madde och då blir det full rulle här hemma.


Välkommen upp Madde!


Hoppas ni får en riktigt härlig helg allihopa!


Många kramar, Therese & gänget

 
 
Ligans Talesman

Ligans Talesman

24 januari 2010 10:14

Skrattar så jag kiknar.
Steg ett. Kolla elsladden.
Alltid
*Fniss*

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards