Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Therese Bergsmo - 25 januari 2010 08:36

Vi hade en jättefin helg med Madde. Hon kom upp i fredags, Mats, jag och Leia åkte in till stan och mötte henne vid bussen. Sen hem och lagade mat. Myste i soffan och fick hjälpa till med en matte-läxa ;-)


På lördagen var det julklapps- och födelsedags-shopping för Mats och Madde, de var i Täby C och sprang runt med alla andra... Mats bror och brorsdotter (Maddes kusin) kom dit och tjejerna fortsatte shoppingen medans grabbarna pustade ut på en fik. Efter det följde Madde med dem hem och på kvällen kom hela deras familj över till oss och käkade, mysigt!


Söndagen var det en tur till Solna C för far och dotter, sedan hämtade jag upp dem och körde in dem till stan och bussen. Leia med så klart :-) Lämnade av Madde vid bussen och hämtade Alexandra vid tåget. Bytte bara barn alltså...


Det var en väldigt trevlig helg med Madde, dock gick den lite fort så vi hoppas att hon kommer upp snart igen!


På lördagen hann Mats med att tvätta bilen också. Ni som känner honom vet ju att han gärna putsar på bilen varje helg om det går... Jag kan tycka att det är lite väl ofta, men den är ju alltid fin och välvårdad. Framför allt så kanske den håller lite längre om man håller efter städningen?!


I vilket fall som helst så vill jag bara berätta att Mats har hittat sin själs-frände när det gäller biltvätt! Vi pratade med en granne häromdagen (herre på 80+) som inte längre kan köra bil pga dålig syn, men som var precis lika noga med bilen som Mats är. Han berättade att det kunde vara tillfällen när frugan frågade om skjuts, han tittade ut - såg att det regnade - och sa att hon fick ta bussen för att han inte ville skita ner bilen. Mats kramade om honom och de fann liksom varandra där...


Från glädje till sorg;


Jag läste en blogg igår som fick mina tårar att fullkomligt trilla. Det var en pappa och en syster som hade skrivit om deras son/bror som hade blivit påkörd av tåget förra veckan. Han dog direkt... Det var så fruktansvärt ledsamt och sorgligt att läsa. Vilken smärta för familjen, vilken sorg. En kille i 15-års åldern som har hela livet framför sig! En till sak som var både sorgligt och som kändes bra på nåt sätt var att det var killens morfar som var först på plats, han höll handen när han dog. Usch, nu gråter jag igen.


Säger bara till alla; kom ihåg att säga att ni älskar era barn! De är ju det finaste vi har här på jorden, och jag har så svårt att förstå mig på föräldrar som väljer att inte ha en vettig kontakt med sina barn!


Kram på er alla och sköt om er och era nära och kära!

/ Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards