Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Sjuka....

Av Therese Bergsmo - 28 januari 2010 08:18

Nu har jag inte bloggat på ett tag, både Mats och jag är sjuka... Dock går han till jobbet ändå, så jag är orolig. Vi är förkylda och har ont i halsen, ingen höjdare vill jag lova!


Leia är ledsen över det här för vi orkar inte riktigt gå ut med henne som vi brukar, men igår åkte jag bilen upp till Ursvik och gick i skogen med henne. Då behöver man inte gå så snabbt, utan hon skuttar runt själv och underhåller sig. Vi hittade omkullfallna träd som skulle attackeras och smulas sönder. Sen hade vi bästa leksaken med som hon fick leta i snön. Tror hon blev lite nöjd i alla fall...


Annars händer inte mycket den här veckan. Skulle åkt till mormor igår, men vill inte åka dit och smitta henne. Idag ska jag hjälpa Mats päron när de ska lämna in bilen här i Bromma. Deras GPS och Radio har gett upp (det är en ny bil så det verkar konstigt...). Så just nu sitter jag och väntar på att vi ska åka iväg. De lånar min lilla skrutt till Lidingö medans deras bil fixas och sedan kommer de tillbaka med den. Jag hoppas att de kommer tillbaka innan jag ska till läkaren med Alexandra i em.


Vad det har snöat inatt! Jag gillar snö och som jag läste någonstanns, det blir rent igen. Snön tenderar ju till att bli smutsig så fort med alla bilar och sand, till slut ser det ut som kanel- och socker-blandning. En sak som facinerar mig när det snöar är plogningen. De har en plogbil, ett område de ska ploga. Tror ni att de kan ha plogen nere under tiden som de kör till det området? Eller någon meter utanför deras område? Nej, så det blir konstiga vallar och inte plogat på länge på vissa ställen. Hur tänker man då? Som min mormor säger; "de har huvudet under armen och klämmer på det".


Nej, nu får jag snart ta och skärpa mig med bilderna... Ni väntar och väntar och jag lägger inte ut några! Fy på mig... Jag är bara lite bekväm av mig, för det är lite struligt att få in bilder i den här bloggen, tar sån tid. Önskar att det fanns en blogg som man kunde lägga in bilder lätt i samt att det var GRATIS. Gratis är gott!


Må gott och ha tålamod med mig.


Kram, Therese

 
 
Ligans Talesman

Ligans Talesman

29 januari 2010 21:17

Krya på er !
SNART måste vi ha en fika.
Det närmar sig. :-)

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards